شناسهٔ خبر: 42808764 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ۵۹۸ | لینک خبر

وزیر بهداشت جمهوری چک استعفا کرد

خبرگزاری فارس

در پی افزایش انتقادات از عملکرد دولت جمهوری چک در مقابله با شیوع ویروس کرونا، وزیر بهداشت این کشور از سمت خود استعفا کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه 598، به دنبال افزایش انتقادات از عملکرد دولت جمهوری چک در مقابله با شیوع ویروس کرونا، «آدام ویتچ» وزیر بهداشت این کشور اروپایی روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که از سمت خود استعفا کرده است.

بنا بر گزارش روزنامه «دیلی صاباح»، «آندره بابیش» نخست‌وزیر جمهوری چک با پذیرش استعفای وَیتچ از تلاش وی بعنوان وزیر بهداشت این کشور قدردانی کرد.

استعفای این مقام بهداشت و درمان جمهوری چک در شرایطی صورت گرفته است که آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور اروپایی در هفته‌های اخیر به شدت افزایش داشته است و پس از اسپانیا، جمهوری چک دومین کشور اروپایی بوده که در هفته‌های اخیر، بیشترین آمار روزانه ابتلا به کووید-۱۹ را در بین کشورهای اروپایی داشته است.

طبق گزارش مرکز پیشگیری و کنترل بیماری اروپا، جمهوری چک در ۱۴ روز گذشته، از هر ۱۰۰ هزار نفر، ۱۹۳ مورد ابتلا به کرونا را ثبت کرده است.

طبق این گزارش، اوایل شیوع کرونا، دولت چک محدودیت‌های بسیار شدیدی را به منظور جلوگیری از شیوع کرونا وضع کرد و گرچه عملکرد موفقی در کنترل این بیماری داشت اما اواسط تابستان، بخش عمده‌ای از این محدودیت‌ها را لغو کرد و همین امر به تشدید شیوع این ویروس ناشناخته در این کشور منجر شد.

طبق جدیدترین آمار و ارقام منتشر شده در کشور چک با ۱۱ میلیون جمعیت، تاکنون ۵۰ هزار و ۷۶۴ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۵۲۲ نفر از آنها جان خود را از دست داده‌اند.


برچسب‌ها:

نظر شما