شناسهٔ خبر: 42808484 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد

«الگوی ارتباطی معلم با دانش آموز از منظر آیت الله جوادی آملی»

کتاب «الگوی ارتباطی معلم با دانش آموز از منظر آیت الله جوادی آملی» به قلم سید عباس حسینی به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «الگوی ارتباطی معلم با دانش‌آموز از منظر آیت الله جوادی آملی» به قلم سید عباس حسینی و به همت پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

در چند دهه گذشته تلاش‌های وافر و شایسته تقدیری از طرف مسئولان و دست‌اندرکاران نظام تعلیم و تربیت برای بهبود و اصلاح نظام آموزشی کشور به عمل آمده که خوشبختانه نتایج مثبت و مفیدی نیز بر جای گذاشته است؛ اما هنوز آموزش و پرورش با چالش‌های جدی روبرو است و برونداد آن در طراز جمهوری اسلامی ایران و پاسخگوی تحولات محیطی و نیازهای جامعه نمی‌باشد.

در این پژوهش فارغ از ساختار حاکم بر نظام تعلیم و تربیت که خود بررسی مستقلی را می‌طلبد، به رابطه دو رکن اساسی این نظام، معلم و دانش‌آموز، پرداخته می‌شود تا با تکیه بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی، چراغ راهی برای پیمودن مسیر هدایت الهی در نظام آموزشی کشور باشد.

کتاب «الگوی ارتباطی معلم با دانش آموز از منظر آیت الله جوادی آملی» در حدود ۳۰۴ صفحه و با قطع رقعی به همت مرکز چاپ و نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی روانه بازار نشر شد.

نظر شما