شناسهٔ خبر: 42808473 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

"آبادان یازده ۶۰" به مناسبت هفته دفاع مقدس در شیراز اکران می‌شود

گروه استان‌ها- به مناسبت هفته دفاع مقدس و با همت ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان فارس با همکاری دیگر نهادها از جمله سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری از ۲ تا ۶ مهرماه فیلم "آبادان یازده ۶۰" در شیراز اکران می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، مناسبت‌های مختلفی در طول سال وجود دارد که به واسطه آنها برنامه‌هایی نیز توسط دستگاه‌های اجرایی تدارک دیده می‌شود اما برخی از مناسبت‌ها فراگیرتر هستند و طیف بیشتری را درگیر می‌کنند.

هفته دفاع مقدس یکی از آن مناسبت‌ها است که تقریبا همه دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی، نظامی و غیره را به تکاپو می‌اندازد تا این هفته را گرامی بدارند چرا که این هفته در واقع گرامیداشت 8 سال دفاع جانانه و به تعبیر رهبر معظم انقلاب دفاع عقلانی ملت ایران است.

به همین مناسبت با همت ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان فارس با همکاری دیگر نهادها از جمله سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری و جمعیت دلدادگان حضرت علی اکبر(ع) از 2 تا 6 مهرماه فیلم "آبادان یازده 60" در شیراز اکران می‌شود.

"آبادان یازده 60" چهارمین فیلم بلند سینمایی مهرداد خوشبخت کارگردان 50 ساله و اصالتا آبادانی سینمای ایران است. "آبادان یازده 60" روایتی از مقاومت سرافرازانه مردم آبادان است که تا آخرین لحظات حیاتشان مانع از سقوط رادیو آبادان و افتادن آن به دست ارتش بعث شدند.

"آبادان یازده 60" فیلمی خانوادگی است که دیدن آن علاوه بر جذابیت روایت و تصویر، اعضای خانواده را در کنار یکدیگر به تماشای یک اثر شریف و پاکیزه مهمان می‌کند.

این فیلم برنده‌ سیمرغ بلورین «حاج قاسم» در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر شده است.

"چهارمین سوگواره هنر و حماسه"، "نخستین نمایشگاه چیدمان" و "هنر مفهومی عاشورایی «تماشاگه راز»" از دیگر برنامه‌های این هفته است که در شهر شیراز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/424/ح

نظر شما