شناسهٔ خبر: 42808232 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

آغاز گشت های مشترک بازرسی از داروخانه ها/ تکلیف داروخانه ها برای ارائه اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم با نرخ مصوب

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در اطلاعیه ای اعلام کرد؛ با همکاری بازرسان سازمان حمایت و دانشگاههای علوم پزشکی و بازرسان سازمان غذا و دارو، گشت های مشترک بازرسی از داروخانه های سراسر کشور برای کنترل روند عرضه و قیمت عرضه ماسک و اقلام ضدعفونی کننده انجام می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از شاتا، هدف از این اقدام که در آن بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت استانها با همراهی بازرسان دانشگاههای علوم پزشکی و سازمان حمایت از داروخانه ها و مراکز درمانی سراسر کشور بازرسی انجام می شود؛ کنترل و نظارت برای بررسی قیمت فروش ماسک و اقلام ضدعفونی کننده در داروخانه ها به صورت ویژه در دستور است.

در این اطلاعیه آمده است؛ بر اساس مصوبات ستاد لجستیک مقابله با کرونا مقرر شده روزانه 2 میلیون ماسک برای عرضه در داروخانه ها به مصرف کنندگان به قیمت حداکثر ۱۳۰۰ تومان انجام پذیرد و به همین میزان نیز ماسک سه لایه به مراکز درمانی تحویل داده شود و بر این اساس کلیه داروخانه ها مکلف هستند تا نسبت به تأمین نیازهای مردم به نرخ مصوب اقدام نمایند.

نظارت بر فرایند تامین و توزیع کالا در مراکز درمانی از وظایف وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است و سازمان حمایت در راستای ساماندهی مناسب بازار و توزیع ماسک و مواد ضد عفونی کننده در این بازرسی مشترک شرکت داشته و تشدید بازرسی‌های مشترک این سازمان و دیگر دستگاه‌های نظارتی به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

در این طرح با متخلفان احتمالی که از فروش کالا امتناع و یا تخلفاتی چون گرانفروشی، کم فروشی، احتکار و…، داشته باشند، برخورد قانونی لازم اعمال می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما