شناسهٔ خبر: 42808203 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ونزوئلا تحریم‌های جدید آمریکا علیه مادورو را "تعرض و تجاوز" خواند

سپیده هاشمی

وزارت امور خارجه ونزوئلا در بیانیه‌ای تحریم‌های جدید آمریکا علیه رئیس جمهور ونزوئلا را به عنوان "تعرض و تجاوز" محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد و مدعی شد که "مقامات تهران با دولت نامشروع ونزوئلا برای دور زدن تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل همکاری کرده‌اند".

وزارت امور خارجه ونزوئلا در این بیانیه گفت: کاراکاس در مقابل جامعه بین‌الملل تعرض و تجاوز جدید دولت آمریکا را رد و محکوم می‌کند؛ دولتی که بدون هیچ دلیلی و تنها به عنوان بخشی از کمپین تعرض و خصومت جدیدش علیه ایران، ونزوئلا و کل سیستم چندجانبه سازمان ملل، تحریم‌های یکجانبه‌ای را علیه نیکولاس مادورو اعلام کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: اطلاعیه واشنگتن درخصوص اعمال تحریم‌های جدید علیه مادورو، تلاش دیگری برای نادیده گرفتن نهادی بودن سازمان ملل به ویژه شورای امنیت بود.

وزارت امور خارجه ونزوئلا اظهار داشت: این اقدام جدید علیه چندجانبه گرایی تایید می‌کند که رهبری آمریکا برای هیچ‌ یک از تصمیمات مشترک که برای حفظ صلح و ثبات بین‌المللی لازم هستند، هیچ احترامی قائل نیست.  

ونزوئلا در این بیانیه ضمن تاکید بر تعهد غیرقابل تقلیل خود به سازمان ملل، گفت: هیچ یک از اقدامات تهدیدآمیز و متکبرانه دولت واشنگتن نمی‌تواند مانع ما از استفاده از حق حاکمیت‌مان برای برقراری روابط اقتصادی و تجاری آزاد با ایران و دیگر کشورها شود.

این بیانیه وزارت امور خارجه ونزوئلا به دنبال اطلاعیه پامپئو درخصوص تحریم‌های جدید آمریکا علیه مادورو، وزارت دفاع ایران و دیگر مقامات ایرانی در ارتباط با برنامه موشکی و هسته‌ای ایران منتشر شد.    

ونزوئلا تحریم شدید اقتصادی را از جانب آمریکا شاهد بوده که همین امر کاراکاس را وادار کرد تا نفت و گازوئیل خود را از ایران وارد کند. مادورو بارها واشنگتن را به تلاش برای سرنگونی دولتش با هدف مصادره منابع نفتی و گازی گسترده ونزوئلا متهم کرده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما