شناسهٔ خبر: 42808109 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت:

تجلیل از دستگاه‌های شاخص با دو استراتژی

بیست و دومین جشنواره شهیدرجایی استان تهران که امروز (دوشنبه 31 شهریور 99) با سخنرانی استاندار تهران، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و معاون سازمان اداری و استخدامی کشور کار خود را ادامه داده بود، با معرفی برگزیدگان جشنواره بیست‌ودوم پایان یافت.

صاحب‌خبر -
تین نیوز

به گزارش تین نیوز، بیست و دومین جشنواره شهیدرجایی استان تهران که امروز (دوشنبه 31 شهریور 99) با سخنرانی استاندار تهران، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و معاون سازمان اداری و استخدامی کشور کار خود را ادامه داده بود، با معرفی برگزیدگان جشنواره بیست‌ودوم پایان یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: «سامانه ارزیابی» مرجع ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی در این دوره از جشنواره شهید رجایی در قالب مستندات و گزارشات موجود بود که در آن فعالیتهای ۶۳ دستگاه اجرایی استان تهران براساس شاخص‌های عمومی و اختصاصی، مورد بررسی قرار گرفت.

مسعود شفیعی ادامه داد: امروز اولین جلسه حضوری شورای راهبری توسعه مدیریت در سال ۱۳۹۹ برگزار شد و دو موضوع اساسی، یعنی تدوین چشم انداز سند توسعه منابع انسانی و نحوه برگزاری و زمانبندی و اعلام نتایج جشنواره شهید رجایی استان مطرح شد.

شفیعی خاطرنشان کرد: بنابراین مبنای تقدیر از دستگاههای اجرایی استان در جشنواره شهید رجایی، عملکرد آنها در سال ۱۳۹۸ است. در واقع عملکرد ۶۳ دستگاه اجرایی کشور در قالب شاخصهای عمومی و اختصاصی ارزیابی شده است. این ارزیابی با مشارکت تعدادی از دستگاههای اجرایی استان از جمله استانداری صورت گرفته است.

شفیعی با بیان اینکه هماهنگی بسیار خوبی با دستگاههای متولی موضوع ارزیابی در سطح ملی و استانی داشته ایم، گفت: این همکاری و هماهنگی در سطح دستگاههای اجرایی استان نیز وجود داشته است.

این مقام مسئول درباره تاثیر کرونا بر روند کار دستگاه‌های اجرایی نیز خاطرنشان کرد: نباید از تاثیرات منفی شیوع این ویروس بر عملکرد، چشم پوشی کرد همان طور که تعدادی از همکاران ما در دستگاههای اجرایی به این ویروس مبتلا شدند که برخی از این افراد کارشناس، مدیر و یا رابط حوزه ارزیابی بوده اند؛ این امر در ادامه، سازمان را با چالش مواجه کرد. با این حال تلاش شد تا فرایندی که از ابتدای سال ۱۳۹۸ شروع شده بود در تیرماه ۱۳۹۹ به پایان برسد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اضافه کرد: دو استراتژی برای انتخاب دستگاههای برتر وجود دارد؛ نخست اینکه دستگاهها در گروههای پنجگانه ۱) آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، ۲)عمومی و قضایی، ۳)سلامت و رفاه اجتماعی، ۴)تولیدی و خدماتی، ۵)زیربنایی و توسعه زیرساخت، تقسیم می شوند که از یک یا دو دستگاه در هر گروه تجلیل می شود. استراتژی دوم بررسی میزان رشد امتیاز عملکردی دستگاه های اجرایی استان طی دو سال اخیر و انتخاب برگزیدگان بر مبنای آن است.

شفیعی تصریح کرد: علاوه بر این پنج گروه، ما محورهای برجسته دیگری به عنوان محورهای کلیدی در استان داریم، مانند موضوع اقتصاد مقاومتی و یا رصد تحقق توسعه استان. که ما با بررسی آنها مشخص می کنیم کدام دستگاهها در تحقق اهداف برنامه توسعه موفق تر بوده اند. پس یک دسته از تجلیل شوندگان بر مبنای گروههای پنجگانه و میزان رشد عملکرد در دوسال و دیگری در موضوعات محوری و کلیدی استان قرار گرفته و از آنها تجلیل می شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: دسته سومی که در آن دستگاهها مورد ارزیابی قرار می گیرند میزان رشد شاخصهای عمومی و اختصاصی است. یعنی دستگاه هایی که امتیازات شاخص های عمومی و اختصاصی آنها رشد و توسعه داشته است مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

وی یادآور شد: استانداری تهران هم به طور جداگانه عملکرد فرماندار هر شهرستان و نیز بخشدار هر بخش را مورد ارزیابی قرار داده و نتایج آن را ارائه میکند. بر اساس این نتایج از فرمانداران و بخشدارارن برتر نیز تجلیل خواهیم کرد. در غیر این صورت ارزیابی به همان تقسیم بندی سه گروه محدود می شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران درباره محور دیگر ارزیابی ها یعنی انتخاب دستگاهها براساس بهترین عملکرد در دوران کرونا نیز سخن گفت که بر این اساس، دستگاههای نمونه تجلیل خواهند شد.

نظر شما