شناسهٔ خبر: 42807942 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

صورت گرفت؛

داگینگ همزمان دو فروند یدک کش بر روی سرسره تعمیرات بندر شهید رجایی

 در راستای حفظ و ارتقاء توان عملیاتی بنادر کشور برای اولین بار، به طور همزمان عملیات داگینگ دو فروند شناور یدکش در سرسره تعمیرات بندر شهید رجایی انجام و تعمیرات اساسی زیر آبی این دو فروند شناور آغاز شد. 

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، علی رضا محمدی کرجی ران با اشاره به ظرفیت ایجاد شده در سرسره و محوطه تعمیراتی  بندر شهید رجایی گفت: این سرسره و بخش تعمیرات شناورها قابلیت آن را دارد که در ماه دو فروند یدکش و ۶ فروند شناور کوچک را تعمیر اساسی نموده  و وارد چرخه خدمات حمل و نقل تجاری و مسافری کند.

وی از آمادگی این بخش برای ارائه خدمات به کلیه بنادر جنوب کشور سخن به میان آورد و اذعان داشت: علاوه بر ظرفیت ایجاد شده برای تعمیرات دو فروند یدکش در ماه این آمادگی وجود دارد تا شناورهای کوچک زیر ۱۰۰۰ اسب بخار را که در بخش های تجسس و نجات، زباله روبی دریا، گشت و شناسایی، طناب گیری و حتی تفریحی فعالیت می نمایند را در این بخش  پذیرش نماییم.

محمدی کرجی با بیان اینکه در حال حاضر و به منظور حفظ و ارتقاء توان عملیاتی در بنادر کشور تعمیرات شناورها اعزامی از استانهای همجوار درحال انجام است تصریح کرد: روز گذشته عملیات داکینگ دو فروند شناور یدکش بر روی سرسری تعمیرات بندر شهید رجایی انجام و عملیات تعمیرات زیر آبی و انجام بازدید های بدنه و همچنین بازرسی های موسسه رده بندی بر روی این دو شناور آغاز گردید.

این مقام مسئول در خصوص مدت زمان تعمیرات این دو فروند یدکش اظهار داشت: براساس برنامه زمانبندی شناور هدایت ۳ اعزامی از بندر بوشهر طی دو هفته و شناور عاشورا متعلق به بندر شهید رجایی طی چهار هفته تعمیر شده و به ناوگان عملیاتی بنادرکشور خواهند پیوست .

شایان ذکر است؛ در نیمه نخست سال جاری ۱۱ فروند شناور در بخش تعمیرات تجهیزات دریایی بندر شهید رجایی به دست متخصصین مبرز و کار آزموده این حوزه تعمیر و به چرخه ناوگان خدمات دریایی کشور الحاق شده اند.

بیشتر بخوانید:

برچسب‌ها:

نظر شما