شناسهٔ خبر: 42807426 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

بازی آخر گروه جنگ النصر و السد برای رتبه 1

نقش سپاهان در سرنوشت صدرنشینی گروه D

تکلیف دو تیم صعود کننده از مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان در گروه D مسابقات مشخص شده و تنها ماجرای این گروه صدرنشینی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش" ورزش سه" النصر با 11 و السد با 9 امتیاز در رده های اول و دوم گروه D رقابت های لیگ قهرمانان قرار گرفته و صعودشان به مرحله بعدی را قطعی کرده اند. سپاهان یکی از چهارنماینده ایران پس از تساوی بدون گل با العین ، اکنون با 4 امتیاز در رده سوم است و پیروزی این تیم  در بازی آخر برابر السد نمی تواند کمکی به صعود این تیم بکند. اما نتیجه این بازی می تواند در سرنوشت صدرنشینی گروه تعیین کننده باشد. 


آنچه وضعیت این گروه را می تواند در هفته آخر کمی پیچیده کند نتایج بازی دو تیم النصر و السد به ترتیب با العین و سپاهان است. ابتدا باید به این نکته اشاره کرد اولین شرط بعد از اختلاف امتیاز برای مشخص شدن وضعیت جدول تیم ها ، اختلاف گل یا همان تفاضل گل است. 


در گروه D  و در آخرین بازی اگر النصر با العین مساوی کند و السد بتواند سپاهان را شکست بدهد آن وقت هر دو تیم 12 امتیازی خواهند شد. در این صورت اولین گزینه برای مشخص شدن صدرنشین تفاضل گل است. در حال حاضر النصر 9 گل زده و 4 گل خورده و تفاضل گلش 5 است و البته 11 امتیاز دارد. السد که 9 امتیازی است 13 گل زده و 6 گل خورده و تفاضل گلش 7 است. در صورتی که السد بتواند ببرد و النصر مساوی کند آن وقت السد صدرنشین گروه خواهد شد.


نکته قابل توجه این است که النصر در صورتی که مساوی کند تفاضلش 5 خواهد ماند و السد با هر نتیجه ای پیروز شود تفاضلش از 7 بالاتر خواهد رفت و این نشان می دهد که رخ دادن این نتیجه در دو بازی باقیمانده گروه می تواند السد را صدرنشین کند.
النصر برای اطمینان از صدرنشینی باید برابر العین پیروز شود در غیراینصورت باید امیدوار به نتیجه گرفتن شاگردان محرم نویدکیا برابر السد باشد.

 

نظر شما