شناسهٔ خبر: 42806160 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

خراسان‌رضوی؛ رتبه دوم تصادفات کشوری | ۱۰ هزار مصدوم در ۵ ماه نخست سال

در پنج ماهه امسال، استان‌های تهران با ۱۲‌هزار و ۷۷۹، خراسان‌رضوی با ۱۰‌هزار و ۲۲۲‌و اصفهان با ۸ هزار و ۹۶۲‌مصدوم بیشترین آمار مصدومان تصادفات را داشته‌اند.

صاحب‌خبر -
به گزارش شهرآرانیوز؛ در تازه‌ترین آمار اعلام شده از سوی سازمان پزشکی قانونی، خراسان‌رضوی جزو ۳ استان پرتلفات در حوزه تصادفات رانندگی نبوده، اما در شاخصه آماری بیشترین مصدومان را داشته و با بیش از ۱۰ هزار مصدوم، پس از تهران در جایگاه دوم قرار گرفته است.

روز گذشته سازمان پزشکی قانونی کشور، آمار تصادفات پنج‌ماهه کل کشور را اعلام کرد. براساس این آمار در این مدت ۶۳۳۲ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۷۵۶۰ نفر بود، ۱۶.۲‌درصد کاهش داشته است. از کل تلفات تصادفات امسال، ۵۱۸۶ نفر مرد و ۱۱۴۶ نفر زن بوده‌اند.
همچنین در این مدت ۴۱۷۱ نفر در مسیر‌های برون شهری، ۱۷۱۳ نفر در مسیر‌های درون شهری، ۴۱۵‌نفر در مسیر‌های روستایی، ۵ نفر در راه‌های اختصاصی و ۲۸ نفر نیز در دیگر مسیر‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

تصادفات مرگ‌بار تهرانی

براساس بررسی‌های صورت گرفته از سوی کارشناسان پزشکی قانونی کشور، استان تهران با ۴۸۷ کشته، فارس با ۴۵۴ مرگ و اصفهان با ۴۰۰ فوتی در تصادفات سرآمد دیگر استان‌ها بوده‌اند و در مقابل استان‌های ایلام با ۴۳، چهارمحال و بختیاری با ۹۴ و یزد با ۹۸ فوتی کمترین آمار تلفات حوادث رانندگی را داشته‌اند.
در پنج ماهه امسال علاوه بر جان‌باختگان، ۱۱۷‌هزار و ۳۷۶‌مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که ۸۸‌هزار و ۳۷۸‌نفر از آنان مرد و ۲۸‌هزار و ۹۹۸‌نفر زن بوده‌اند. آمار مصدومان تصادفات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار مصدومان ۱۵۹‌هزار و ۵۰ نفر بود، ۲۶.۲‌درصد کمتر شده است.

بر اساس این گزارش در این مدت استان‌های تهران با ۱۲‌هزار و ۷۷۹، خراسان‌رضوی با ۱۰‌هزار و ۲۲۲‌و اصفهان با ۸ هزار و ۹۶۲‌مصدوم بیشترین و استان‌های هرمزگان با ۹۸۰، ایلام با هزار و ۲۰ و بوشهر با هزار و ۲۳۴ مصدوم کمترین آمار مصدومان تصادفات را داشته‌اند.
مطابق آمار‌ها در پنج‌ماهه امسال آمار مصدومان تصادفات در همه استان‌های کشور روندی کاهشی داشته. اما آمار تلفات به استثنای ۶ استان، در باقی استان‌ها با کاهش مواجه بوده است.

مرگ ۱۴۷۴ نفر در تصادفات مرداد

در حوادث رانندگی مرداد امسال یکهزار و ۴۷۴ نفر در تصادفات جان باختند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۴.۷ درصد کاهش یافته است.
آمار مصدومان ارجاعی به پزشکی قانونی نیز در مرداد با ۲۱‌درصد کاهش نسبت به مرداد سال قبل، به ۲۷ هزار و ۴۲۸ نفر رسیده است.

نظر شما