شناسهٔ خبر: 42805780 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان خبر داد

آسیب به ۱۰۰ روستای تالش در سیل شهریور ۹۹/تمامی ناوگان و ماشین‌آلات بنیاد مسکن در حال بازگشایی مسیرهای روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با اعلام اینکه تمامی ماشین آلات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال کمک به بازگشایی راه‌های روستایی هستند اعلام کرد: برآورد خسارات به واحدهای مسکونی سیل‌زده در روزهای آتی نهایی و اعلام می‌شود.

صاحب‌خبر -

محمد اکبرزاده مدیرکل بنیاد مسکن گیلان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ضمن اعلام بازدید میدانی خود از مناطق سیل زده تالش، ارزیابی اولیه از خسارات این سیل را در آن استان و در آن منطقه، اعلام کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با یادآوری این مطلب که از ساعت ۳ بامداد روز یکشنبه ۳۰ شهریور بارندگی در تالش رخ داده و بخش‌های حویق، گرگان‌رود و اسالم تحت‌تاثیر سیل قرار گرفت، گفت: در حدود یکصد روستا از روستاهای منطقه تالش در بخش های روبنایی شامل واحدهای مسکونی، محل نگهداری دام و طیور و بخش های روبنایی شامل آسفالت و معابر و دیگر بخش ها دچار آسیب شدند که برآورد خسارات از آنها ادامه دارد و بعد از فروکش کردن سیل نهایی و اعلام خواهد شد.

اکبرزاده ادامه داد:۱۰ واحد مسکونی روستایی به صورت ۱۰۰ درصد تخریب و به تعدادی از واحدها نیز بین ۱۰ تا ۹۰ درصد آسیب وارد شده است.

به گفته وی، در بخش زیربنایی نیز اعم از اسفالت، جدول و.. به طول ۲۵ کیلومتر با ۱۰ میلیاردتومان به مناطق سیل زده تالش خسارت وارد شده است.  

اکبرزاده تصریح کرد: تمامی ناوگان و ماشین آلات بنیاد مسکن وارد منطقه شدند و در حال پاکسازی روستا و بازگشایی معابر هستند. همچنین، پل مرکزی شهر تالش در معرض خطر ریزش است که سکوهای بزرگی از سد شفارود حمل به منطقه حمل شده است تا حالت دیواره مسیر برای پل شهر درست  شود.

وی گفت: با پیش‌بینی های هواشناسی در دو روز‌ آینده قطع بارندگی رخ می دهد و ارزیابی های نهایی از میزان خسارت نهایی و اعلام خواهد شد.  

اکبرزاده یادآور شد: همکاران هلال احمر نسبت به اسکان موقت و توزیع مواد غذایی بین سیل زدگان اقدام کردند. الان حدود ۶۰ درصد اوضاع به حالت عادی بازگشته است.

نظر شما