شناسهٔ خبر: 42805518 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نما | لینک خبر

مطهری جلوی فاجعه را گرفت!/بهترین زمان برای شكست دادن الهلال است

مدافع اسبق استقلال گفت: من هم تعجب كردم كه چطور دیاباته كه خیلی كم با تیم تمرین كرده بود در تركیب بود ولی ارسلان كه اینقدر آماده است را از ابتدا بازی ندادند.

صاحب‌خبر - به گزارش نما – تیم استقلال در یک دیدار حساس و تعیین کننده در گروه A لیگ قهرمانان آسیا به تساوی دست یافت و بخت صعود به دور یک هشتم نهایی را برای خود زنده نگه داشت. گرچه این تیم در دو نیمه بازی دو فوتبال متفاوت را به نمایش گذاشت ولی به هر روی با ورود مطهری و کریمی به بازی استقلال بارها تا آستانه کسب پیروزی هم پیش رفت ولی در نهایت نماینده کشورمان صعود یا عدم صعودش را به بازی آخر و اما و اگرهای آشنا در فوتبال ایران موکول کرد.

حنیف عمران زاده در گفت و گو با مشرق، بابت تساوی استقلال مقابل الشرطه هم ناراحت بود و هم خوشحال! مدافع اسبق استقلال درباره لیگ قهرمانان آسیا و احتمال رویارویی با الهلال نیز حرف زد. او امید داشت استقلال به دور بعد برود و الاهلی را شکست بدهد.

* به نظرت استقلال روبروی الشرطه خوب بود؟

- نه زیاد. استقلال مثل همیشه نبود و البته دلیل داشت.

* چه دلیلی؟

- خب در این مدت اینقدر حاشیه گریبانگیر این تیم بود که همین مساوی را هم باید روی چشم مان بگذاریم.

* چطور؟

- اگر می باخت فاجعه براه می افتاد و تیم حذف می شد. باز هم جای شکرش باقیست که این تساوی را آورد و هنوز شانسش برای صعود را زنده نگه داشت. این تیم واقعا در این فصل و به ویژه این اواخر خیلی عذاب کشید و من در چنین شرایطی به همه بچه های تیم خسته نباشید می گویم.

* بهتر نبود امیرارسلان مطهری از ابتدا در ترکیب بازی می کرد؟

- من هم تعجب کردم که چطور دیاباته که خیلی کم با تیم تمرین کرده بود در ترکیب بود ولی ارسلان که اینقدر آماده است را از ابتدا بازی ندادند.

* الشرطه را چطور دیدید؟

- تیمی چغر و قلدر بود که با دوندگی زیاد ضعف های خودشان را پوشش می دادند.

* چرا دیاباته و قایدی کار خاصی نکردند؟

- دقیقا به دلیل آنالیز درستی بود که از استقلال داشتند و چپ و راست را بسته بودند تا وریا و میلیچ حرکت نکنند و دیاباته و قایدی را هم دو به یک گرفته بودند تا به هم پاس ندهند ولی وقتی ارسلان آمد انتظار این را نداشتند و یک گل هم خوردند.

* فکر نمی کنی اگر فرهاد مجیدی استعفا نمی کرد استقلال راحت از این دور بالا می رفت و کارش به اما و اگر نمی رسید؟

- البته آقا مجید(نامجومطلق) هم با همان تفکرات فرهاد مجیدی تیم را روانه زمین کرده بود ولی خب قطعا اگر فرهادمجیدی خودش لب خط می ایستاد وضعیت فرق می کرد. ولی دیگر نباید به گذشته فکر کرد و باید به فکر آینده و بازی بعدی بود.

* الاهلی را چقدر می شناسید؟
- تیم های عربستانی موزی بازی می کنند و با همین موزی‎گری در دیدار رفت، استقلال را شکست دادند. البته یک موضوعی هم هست.

* چه موضوعی؟

- استقلال پس از فینال جام حذفی ۱۰، ۱۵ روز بدون بازی مانده بود ولی الشرطه در شرایط بازی قرار داشت و دیدیم که استقلال نیمه دوم چقدر بهتر کار کرد. حتم دارم بازی بعدی استقلال از ابتدا با همین سبک نیمه دوم بازی را استارت می زند و می تواند با قدرت الاهلی را شکست بدهد و دوم شود.

* در آنصورت دوم می شود و به الهلال می خورد؟

- اتفاقا بهترین فرصت برای شکست دادن این تیم است. آنها ۱۳، ۱۴ بازیکن بیشتر ندارند و نفرات مهمی در جمع شان غایب هستند و استقلال برای برد در دیدار یک هشتم هم که شده باید الاهلی را شکست بدهند تا دو نماینده عربستان را پشت سر بگذارد. فقط باید برای تیم دعا کرد و انرژی مثبت به قطر فرستاد.

نظر شما