شناسهٔ خبر: 42805288 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشکل کمبود آب ۲ روستای خراسان شمالی برطرف شد

بجنورد- ایرنا- مشکل کمبود آب روستاهای بیدک و اسطرخی شهرستان‌های گرمه و فاروج استان خراسان شمالی با بازسازی و اصلاح شبکه‌های آبرسانی این ۲ روستا برطرف شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی، سرپرست امور آب و فاضلاب گرمه روز سه شنبه اظهار داشت: برای برطرف شدن کمبود آب شرب روستای۱۲۱ خانواری روستای بیدک بیش از ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شد که براساس آن ۱۵۰متر از شبکه آبرسانی این روستا اصلاح و بازسازی قرار گرفت و همچنین یک ایستگاه پمپاژ به همراه یک باب مخزن ۱۵۰ متر مکعبی ذخیره آب احداث شد.

محمد اکبری افزود: منبع تامین آب شرب این روستا در سنوات قبل یک حلقه چاه بود که تکافوی نیاز مصرفی مشترکان روستای بیدک را نداشت و هر ساله در زمان پیک مصرف آب، آبرسانی سیار نیز انجام می گرفت.

وی در خصوص روستاهای تنش‌دار شهرستان گرمه نیز اظهار داشت: ۳ روستای چهارچوبه، مشمی و دشت  در این شهرستان با تنش آبی مواجه اند که برای رفع مشکل روستای چهارچوبه به تنهایی ترمیم قسمتی از خط انتقال و آبرسانی از فاز ۲ مجتمع ناویا و بصورت مشترک با روستای مشمی عملیات بهسازی چشمه میر خواجه در دستور کار و اجرا قرار دارد و برای روستای دشت نیز آبرسانی از چشمه قیز قلعه و فاز سه مجتمع ناویا در دست اقدام است.

۱۵ روستا با جمعیت چهار هزار و ۹۸۳ نفر تحت پوشش خدمات امور آب و فاضلاب شهرستان قرار دارد.

مدیر  امور آب و فاضلاب شهرستان فاروج هم گفت: کمبود آب شرب روستای۳۰ خانواری روستای اسطرخی با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برطرف شد.

حکمت عزیزی با بیان اینکه پروژه آبرسانی به روستای اسطرخی در سال ۸۹ به بهره برداری رسید گفت: در سالهای گذشته، آب شرب روستای اسطرخی از طریق یک حلقه چاه در مجتمع آبرسانی بهارها تامین می شد که در سال ۹۴ بدلیل مشکلات اجتماعی بین روستاهای مجتمع فوق، تامین آب شرب روستای اسطرخی از مجتمع بهارها جدا شد.

وی افزود: از سال ۹۴ تاکنون منبع تامین آب شرب روستای اسطرخی، یک دهنه چشمه بود که جوابگوی آب مصرفی مشترکان این روستا را نبود در همین راستا با حفر و تجهیز یک حلقه چاه دستی به عمق ۱۳ متر، اجرای ۱۵۰ متر خط انتقال، انجام برق رسانی و احداث یک باب حوضچه، کمبود آب شرب روستا مرتفع شد.

وی خاطر نشان کرد: با همکاری بخشدار مرکزی و دهیار روستای فوق، یک دستگاه کانکس برای نصب و راه اندازی یک دستگاه کلرزن برقی در محل چاه نصب شد.

روستای اسطرخی با جمعیتی بالغ بر ۱۰۰نفر در در۶۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان فاروج قرار دارد.

نظر شما