شناسهٔ خبر: 42805208 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

راهبرد شهرداری تهران "جذب کم و برگزیده" است

خواستگاری نقطه مهمترین تغییر در مسیر زندگی است، گاهی اشتباه‌های ناخواسته در شب خواستگاری می‌تواند سرنوشت دختر و پسری را تغییر دهد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

حامد مظاهریان سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران با اشاره به تأمین منابع مالی برای پرداخت  حقوق کارکنان شهرداری تهران، اظهار کرد: شهرداری تهران براساس بودجه مصوب شورا، از منابع و اعتبار کافی برای جبران خدمات کارکنان در سال ٩٩ برخوردار است و به دلیل محدودیت‌های مالی و راهبرد چابک سازی، در سه سال گذشته نیز همواره روند کاهشی را در خصوص نیروی انسانی مازاد طی کرده است.

وی افزود: مصوبه شورای شهر تهران، شهرداری را ملزم می‌کند که در صورت خروج ٢ نفر از سازمان شهرداری، یک نفر از نیرو‌های خبره و فارغ التحصیلان در رشته‌هایی که براساس نیازسنجی‌ها کمبود در آن‌ها وجودارد، را جذب کند.

سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران گفت: می‌توان گفت که راهبرد شهرداری تهران "جذب کم و برگزیده" و "خروج بیشتر و هدایت شده" است و در سرجمع، صرفه جویی ناشی از کاهش نیروی انسانی و توجه به چابک سازی، مورد توجه مدیران ارشد قرار داشته و در حال پیگیری و اجراست.

مظاهریان در پاسخ به این سوال که کاهش و افزایش نیرو‌ها بر اساس مصوبه برنامه سوم در شهرداری به طور دقیق چگونه انجام می‌شود و بر اساس چه ساز و کاری است؟، بیان کرد: بر اساس بند ٢ ماده ٩ برنامه سوم توسعه شهر تهران، صرفا نیمی از کارکنانی که به دلایل بازنشستگی، بازخرید، استعفاء و ... شهرداری تهران را ترک می‌کنند، می‌توانند با رعایت مقررات جذب شهرداری تهران شوند. سازوکار در نظر گرفته شده در این خصوص، در مرحله نخست ثبت نام و برگزاری آزمون عمومی به منطور ایجاد فرصت برابر برای همه جوانان مستعد و فارغ التحصیل است.

سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران خاطر نشان کرد: در مرحله بعدی، انجام ارزیابی شایستگی‌های بنیادی افراد نظیر مهارت ادراکی، مهارت حل مسأله، مهارت ارتباطی، مهارت بکارگیری IT، مهارت خود یادگیری و ... و در نهایت سپری کردن مراحل گزینش و استعلام پیشینه و ارزیابی بهداشت و سلامت است.

گفتنی است، خزانه دار شهرداری تهران طی روزهای اخیر هشدار داد که وضعیت مالی شهرداری به اندازه‌ای وخیم است که شاید نتوان حقوق و دستمزد نیمه دوم سال کارکنان شهرداری را داد.


 

نظر شما