شناسهٔ خبر: 42804888 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تولید تخم مرغ در تایباد افزایش یافت

مشهد- ایرنا- رییس اداره دامپزشکی تایباد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵۰ تن تخم مرغ در این شهرستان تولید شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۳ درصد افزایش داشته است.

صاحب‌خبر -

دکتر حسن آذریان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر تنها واحد مرغ تخم گذار این شهرستان ۲۴ هزار قطعه ظرفیت دارد و هم اکنون بیش از ۸۵ درصد مرغ های تخم گذار در مرحله تولید تخم هستند.
وی ادامه داد: این میزان تخم مرغ تولید شده با صدور گواهی بهداشتی و نظارت دستگاه های متولی انجام شده است.

رییس اداره دامپزشکی تایباد گفت: پنج درصد از تخم مرغ تولید شده در این شهرستان به مصرف داخلی می رسد و مابقی آن به شهرستان های همجوار ارسال می گردد.

وی افزود: طول دوره پرورش مرغ تخم گذار ۱۸ ماه می باشد و سرمایه اولیه برای هر دوره افزون بر ۱۲ میلیارد ریال است.

آذریان افزایش قیمت نهاده‌ها، دارو و واکسن را از مهمترین مشکلات واحدهای مرغ تخم گذار این شهرستان عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۶۰ درصد نهاده های مورد نیاز مرغداران این منطقه یارانه ای و ۴۰ درصد دیگر از بازار آزاد تامین می شود.

وی گفت: در حال حاضر ۲۵ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت ۵۹۰ هزار قطعه در هر دوره ۴۵ روزه در این شهرستان فعالیت دارد.

رییس اداره دامپزشکی تایباد افزود: در هر دوره ۴۵ روزه هزار و ۲۵۰ تن گوشت مرغ در این شهرستان تولید می شود و هر سال چهار دوره جوجه ریزی در مرغداری های شهرستان انجام می شود.

وی به اشتغالزایی واحدهای مرغداری این شهرستان اشاره کرد و گفت: هم اینک این واحدهای صنعتی زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر را فراهم کرده اند.
تایباد بیش از ۳۵۰ هزار راس دام سبک و بیش از ۶ هزار راس دام سنگین دارد.
این شهرستان در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

نظر شما