شناسهٔ خبر: 42804841 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا

لیست املاک واگذار شده شهرداری شفاف‌سازی شده؛ می‌دانیم املاک دست چه کسانی است

تهران (پانا) - رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران از آماده شدن گزارش املاک واگذر شده شهرداری تهران خبر داد و گفت گزارش شهرداری آماده است و درخواست شده تا این گزارش به شورا ارائه دهد.

صاحب‌خبر -

افشین حبیب زاده در گفت‌وگو با پانا درباره گزارش املاک واگذر شده شهرداری تهران اظهار کرد: «این طرح جزو چند طرحی بود که سال اول شورا تهیه و ارائه شد و موضوع را پیگیری می‌کردیم و فکر می‌کنم تاکنون کارها خیلی خوب پیشرفته است و یکی از دلایلی که کارها پیشرفته این است که توانستیم اکثریت قریب به اتفاق املاک را در قالب گزارش درج کرده و شفاف کنیم.»

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: «در واقع در این طرح مشخص شد که املاک شهرداری تهران در اختیار چه کسانی است و چه بهره‌برداری‌هایی از این املاک می‌شود. امروز می‌توان گفت که این سند کامل شده است و همان روزی که طرح تهیه شد درخواست کردم که شهرداری تهران گزارش خود را ارائه دهد.»

وی افزود: «در واقع از شهرداری درخواست کردیم تا گزارش خود ارائه دهد و مشخص کند تا همه شهروندان تهرانی در جریان قرار بگیرند که این املاک چه بوده و ارزش آن‌ها چه مقدار است. تعداد آن چقدر است. در اختیار چه افراد حقیقی و حقوقی قرار دارد و چه تعدادی از آن در اختیار شهرداری است و چه تعداد از آن استفاده‌ غیر می‌شود و آیا این املاک در موضوع مربوطه استفاده می‌شود یا نه. ضمن اینکه شهرداری باید همه را به شورا ارسال کند تا شورا تصویب کند چون هیچ کدام از آنها مصوبه شورا را ندارد و خلاف قانون است.»

حبیب‌زاده تصریح کرد: «در آخرین گزارشی که شهرداری تهران داده اعلام کرد که گزارش‌ها آماده است و ما درخواست کردیم به شورا ارائه دهد و گزارش نهایی خود را به شورا ارسال کند.»

این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این که نگرانی از انتشار نشدن گزارش املاک شهرداری تهران وجود دارد که این گزارش‌ها به مرحله انتشار عمومی نرسد، آیا این اتفاق می‌‌افتد، گفت: «با توجه به اینکه سند محرمانه نیست، قابلیت انتشار عمومی دارد.»

نظر شما