شناسهٔ خبر: 42804792 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل منابع طبیعی گیلان خبر داد

صنوبرکاری در ۲۵۰۰ هکتار از اراضی ملی گیلان

طاهره رفعتی

مدیرکل منابع طبیعی گیلان، از محقق شدن زراعت چوب در ۲۵۰۰ هکتار از اراضی ملی استان خبر داد و گفت: در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ مابقی تعهد زراعت چوب استان معادل ۲۰۰۰ هکتار اجرایی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

میرحامد اختری در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه به دنبال طرح توقف بهره برداری از جنگل های طبیعی، متعهد به زراعت چوب در برنامه ششم توسعه شدیم، اظهار کرد: سهم گیلان در زراعت چوب تا پایان برنامه ۶۶۰۰ هکتار است.

وی از محقق شدن زراعت چوب در ۲۵۰۰ هکتار از اراضی ملی استان خبر داد و تصریح کرد: تا پایان سال جاری نیز ۱۷۵۰ هکتار دیگر از طریق فرایند تهیه طرح و مزایده به اراضی زراعت چوب استان افزوده خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، با بیان اینکه در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ مابقی تعهد زراعت چوب استان معادل ۲۰۰۰ هکتار اجرایی خواهد شد، گفت: با افزوده شدن این ۶۶۰۰ هکتار، به مجموع ۱۸ هزار هکتار زراعت چوب در گیلان می رسیم.

اختری، از اجرای زراعت چوب هم در اراضی ملی و هم در مستثنیات مردم خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان گیلان حدود ۳۵ هزار هکتار از اراضی مستثنیات مردم زیر کشت صنوبر قرار دارد و سالانه ۵۰۰ هزار مترمکعب چوب صنوبر توسط زارعین گیلانی برداشت می شود.

وی با اشاره به رتبه نخست گیلان در تعهد زراعت چوب تا پایان برنامه ششم، عنوان کرد: میانگین زراعت چوب در اراضی ملی و مستثنیات گیلان نیز رتبه های اول تا دوم کشور است.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان، با بیان اینکه سه نهالستان را برای تولید نهال صنوبر اختصاص دادیم، اضافه کرد: در سال جاری حدود ۵۰۰ هزار اصله نهال صنوبر را به صورت رایگان بین مردم توزیع خواهیم کرد تا موجب گسترش حوزه های زیر کشت صنوبر شویم.

اختری صنوبر را از گونه های سریع الرشد با قابلیت بهره برداری پنج تا هفت سال در صنایع چوب دانست و تاکید کرد: صنوبرکاری علاوه بر حفاظت از جنگل ها، موجب اشتغالزایی و توسعه درآمد مردم می شود.

انتهای پیام

نظر شما