شناسهٔ خبر: 42804778 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدرسه‌های رنگی حاصل کار جهادی در روستای قلعه‌سر

نوسازی و رنگ‌آمیزی کلاس‌های درس مدرسه ابتدایی و راهنمایی شهید علوی روستای قلعه‌سر دهستان پشتکوه ساری توسط گروه‌های جهادی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلای مازندران انجام شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس مازندران- سرویس فرهنگی| همانطور که می‌دانیم آغاز سال تحصیلی جدید در استان مازندران با وضعیت قرمز کرونایی همراه است، از این رو به دلیل لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی کلاس‌ها به‌صورت غیر حضوری برگزار خواهد شد.

در روستاهای سطح استان به دلیل کم بودن تعداد دانش‌آموزان، کلاس‌های آموزشی با به‌کارگیری لوازم پیشگیرانه و رعایت دستورالعمل‌ها برگزار می‌شود، از این رو دانش آموزان در کلاس درس حضور خواهند داشت.

در برخی از روستاهای محروم سطح استان مدارسی وجود دارند که نیاز به نوسازی و تجهیز امکانات دارند، جالب است بدانیم که در یکی از روستاهای شهرستان ساری، گروه جهادی با همکاری خیریه اقدام به نوسازی و تجهیز یکی از مدارس کردند.

عادل الندانی مسؤول دهستان پشتکوه در قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلای مازندران در این باره در گفت‌وگو با فارس می‌گوید: مدرسه ابتدایی و راهنمایی شهید علوی قلعه‌سر در دهستان پشتکوه بخش چهاردانگه شهرستان ساری یکی از مدارسی بود که نیاز به تجهیز داشت، از این رو تصمیم گرفته شد تا با مشارکت مدرسه  و گروه خیریه دنیای زیبای من به نوسازی این مدرسه بپردازیم.

وی ادامه می‌دهد: طی پیگیری‌های مدیر مدرسه آقای تقی خبیر و امام روستا حجت‌الاسلام حسن خراسانی، آسیب‌شناسی‌ها صورت گرفت و نوسازی در و دیوار این مدرسه انجام شد، در مرحله بعد دیوار نویسی و موکت کاری داخل سالن و کلاس‌ها مد نظر است.

الندانی اضافه می‌کند: همچنین در جهت محرومیت‌زدایی برنامه توزیع لوازم التحریر با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (‌ره)‌ در این مدرسه و سایر مدارس دهستان پشتکوه به دانش آموزان بی‌بضاعت و کم برخوردار صورت گرفت.

مسؤول دهستان پشتکوه در قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلای مازندران یادآور می‌شود: در این مدرسه با مشارکت مدیر و امام جماعت روستا و اهالی اولین کارگاه تولید ماسک با شرایط ایزوله در سطح روستاهای بخش تشکیل شد و تاکنون بیش از ٢٠ هزار عدد ماسک و سایر تجهیزات پزشکی تولید و بین اهالی روستاهای این دهستان و سایر دهستان‌های بخش چهاردانگه و درمانگاه‌های شهرستان ساری توزیع شد.

به گزارش فارس، نوسازی و تجهیز مدارس در این روستاها علاوه بر کمک به روحیه دانش‌آموزان در نحوه یادگیری و افزایش هیجان برای حضور در کلاس‌های آموزشی موثر خواهد بود، در کلیپ زیر گوشه ای از فعالیت این قرارگاه را در مدارس دهستان پشتکوه می‌بینیم.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/غ/و

نظر شما