شناسهٔ خبر: 42804594 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس مطرح کرد

نبود دانش‌آموزان مدارس دولتی در رتبه‌های برتر زنگ خطری برای آموزش و پرورش

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس درباره نبود دانش آموزان مدارس دولتی در برترین‌های کنکور، گفت: این مسئله زنگ خطری جدی برای نظام آموزشی کشور است.

صاحب‌خبر -

احمدحسین  فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت با اشاره به جای خالی دانش آموزان مدارس دولتی عادی از گردونه برترین‌های کنکور سراسری، عنوان کرد: اعلام نتایج رتبه‌های برتر کنکور بار دیگر ثابت کرد توجه آموزش و پرورش و دولت به مدارس دولتی به هیچ عنوان رضایتبخش نیست.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمار کنکور امسال زنگ خطری برای آموزش و پرورش است، تصریح کرد: متأسفانه آمار برترین های کنکور، تأثیر تدریس کنکوری دروس و کتب درسی را بار دیگر نمایان کرد و به همین دلیل کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و کارشناسان دلسوز حوزه آموزش عالی و آموزش و پرورش همواره بر حذف کنکور اصرار می‌‎ورزند.

وی درباره اینکه فقط 5 درصد رتبه‌های برتر از مدارس دولتی هستند، گفت: متأسفانه گزارش‌هایی در خصوص تعارض منافع  مدیران و مسئولان شاغل در وزارت آموزش و پرورش وجود دارد که خود در هیأت امنای برخی مدارس غیرانتفاعی سمت دارند و صاحب مدرسه غیرانتفاعی هستند. همین مسئله به شایعه تعمد در ضعف مدارس دولتی دامن می‌زند.

فلاحی با یادآوری بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت تقویت و توجه به مدارس دولتی، افزود: مقام معظم رهبری تأکید داشتند که باید سطح و کیفیت مدارس دولتی از لحاظ آموزشی و تربیتی به گونه‌ای شود که دانش‌آموزان احساس نکنند با تحصیل در این مدارس امکان قبولی آنها در کنکور کمتر است و خانواده‌ها نیز تصور کنند فرزندانشان را به یک جای بی‌پناه می‌فرستند ولی با این وجود همچنان بی توجهی به مدارس دولتی ادامه دارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: موضوع کاهش اختلاف سطح مدارس دولتی و مدارس غیردولتی یکی از مسائلی است که در ذیل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به آن اشاره شده و قطعا کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به این موضوع توجه ویژه خواهد داشت./

پایان پیام

نظر شما