شناسهٔ خبر: 42804561 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

درگیری شدید بین شبه‌نظامیان کُرد و تروریست‌های وابسته به ترکیه در سوریه

شبه‌نظامیان کُرد وابسته به آمریکا با تروریست‌های وابسته به ترکیه در استانهای حلب و الحسکه سوریه با هم درگیر شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان- از وقوع درگیری بین شبه‌نظامیان کُرد و عناصر وابسته به ترکیه در شمال سوریه خبر داد.

این مرکز گزارش داد، این درگیری شدید بین شبه‌نظامیان کُرد و عناصر تروریستی وابسته به ترکیه در محورهای «مرعناز» و «کفر خاشر» در اطراف شهر «اعزاز» واقع در شمال استان حلب رخ داده است.

به گزارش دیدبان، در جریان این درگیری، هیچ تلفات انسانی اعلام نشده است.

عناصر «الجیش الوطنی» -وابسته به ترکیه- روز گذشته در روستای «عین الدادات» در شمال شرق شهر منبج هدف حمله قرار گرفتند.

درگیری عناصر کُرد و تروریستهای الجیش الوطنی در استان الحسکه واقع در شمال شرق سوریه نیز جریان داشته است.

خبرگزاری «هاوار» وابسته به کُردها خبر داد که نیروهای ترکیه و عناصر وابسته به این کشور، مرکز منطقه «زرکان» را با سلاح سنگین بمباران کرده‌اند.

به گزارش هاوار، این حملات عناصر ترکیه از مزرعه «حمدوش» واقع در جنوب زرکان صورت گرفته، ولی تلفاتی انسانی در پی نداشته است.

ترکیه حضور عناصر کُرد در مرزهای جنوبی خود (مجاور مرزهای شمالی سوریه) را غیر قانونی می‌داند و به این بهانه، به خاک سوریه تجاوز کرده است.

شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» تحت حمایت آمریکا قرار دارند و مناطق زیادی از شمال، شمال شرق و شرق سوریه را در اشغال خود دارند.

عناصر وابسته به ترکیه هم تروریستهای «الجیش الوطنی» هستند. عناصر تروریستی که پیشتر در گروه موسوم به «ارتش آزاد سوریه» حضور داشتند، با حمایت ترکیه الجیش الوطنی را تشکیل دادند.

دولت سوریه تأکید دارد که حضور عناصر کُرد وابسته به آمرکیا و تروریستهای وابسته به ترکیه در خاک سوریه غیر قانونی است و به این حضور اشغالگرانه پایان خواهد داد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما