شناسهٔ خبر: 42804298 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سهم چهارمحال و بختیاری از واکسن آنفلوآنزا ۱۰ برابر شد

شهرکرد- ایرنا- رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: سهم واکسن آنفلوآنزای این استان در مقایسه با سال گذشته ۱۰ برابر شده است و با اولویت افراد در معرض خطر و دارای بیماری زمینه‌ای توزیع می‌شود.

صاحب‌خبر -

سید راشد جزایری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: گروه‌های هدف دریافت واکسن آنفلوآنزا شامل مادران باردار، کادر بهداشت و درمان، افراد دارای بیماری زمینه‌ای، افراد دارای ضعف سیستم ایمنی، دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی، فعالان عرصه نیروی انتظامی، نظامی، دامپزشکان و محیط‌بانان است.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس آنفلوآنزا در چهارمحال و بختیاری تا حدی متفاوت از استان‌های دیگر است، تصریح کرد: تجارب سال‌های گذشته نشان می‌دهد زمان شیوع آنفلوآنزا در این استان زودتر آغاز می‌شود و طول شیوع آن طولانی‌تر است که این موضوع ناشی از نوع شرایط آب و هوایی و اقلیم استان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری، قیمت واکسن آنفلوآنزا را ۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: جوانان و افرادی که از ایمنی بدنی برخوردار هستند به دنبال تزریق واکسن آنفلوآنزا نباشند و بهترین راه پیشگیری در این افراد استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی است.

به گفته جزایری، تزریق واکسن آنفلوآنزا برای افراد مشکوک یا مبتلا به کرونا، افرادی که دارای آلرژی هستند و افرادی که در سال‌های گذشته با تزریق این واکسن در بخش‌هایی از بدن خود فلج موقت مشاهده کرده‌اند توصیه نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: واکسن‌های آنفلوآنزا از هفته اول مهر به مرور در استان توزیع می‌شود.

به گزارش ایرنا، سال گذشته در حدود چهار هزار دوز واکسن آنفلوآنزا در اختیار چهارمحال و بختیاری قرار داده شد.

بنا بر گزارش‌های پزشکی، علائم آنفلوآنزا با سرماخوردگی شباهت‌های زیادی دارد و به طور دقیق نمی‌توان علایم مجزایی برای این بیماری ذکر کرد اما تب، درد عضلانی، اسکلتی، تهوع و استفراغ در بین افراد مشکوک به آنفلوانزا مشاهده می‎شود.

به گفته پزشکان بهترین روش پیشگیری از بروز آنفلوانزا رعایت اصول بهداشت فردی مانند شستن مداوم دست‌ها با صابون و آب گرم و استفاده از تهویه هوا در محیط های بسته، اجتناب از خودتجویزی و استفاده از آنتی بیوتیک و کورتن و تزریق واکسن در زمان مناسب است.

نظر شما