شناسهٔ خبر: 42804296 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برنامه های دفاع مقدس مدارس گیلان در بستر شاد برگزار می شود

رشت - ایرنا - معاون فرهنگی پرورشی اداره کل آموزش و پرورش گیلان گفت: با توجه به شیوع کرونا و شرایط موجود اکثریت برنامه های ویژه گرامیداشت هفته دفاع مقدس مدارس در بستر شاد و فضای مجازی برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

جمیل غریب روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا برگزاری مراسم های محفل انس با قرآن کریم در ادارات گیلان را از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: مراسم های محفل انس با قرآن در مدارس این استان نیز در گرامیداشت این هفته در بستر شاد و فضای مجازی برگزار می شود.

وی اظهار داشت: برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی شامل نقاشی، دلنوشته، شعر، خاطره نویسی و روایتگری در فضای مجازی نیز به مناسبت هفته دفاع مقدس در فضای مجازی برنامه ریزی شده است.

معاون فرهنگی پرورشی اداره کل آموزش و پرورش گیلان خاطر نشان کرد: تولید محتوی در ارتباط با دفاع مقدس و ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت انجام شده که در بستر شبکه شاد و فضای مجازی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با اشاره به برنامه نواختن زنگ مقاومت و ایثار در واحدهای آموزشی گیلان اظهار داشت: این زنگ امروز "سه شنبه" در مدارس استان نواخته می شود ضمن اینکه مراسم نمادین نواختن زنگ مقاومت و ایثار صبح امروز در مدرسه شهید بهشتی رشت با حضور مسئولان انجام می شود.

وی اظهار داشت: بر اساس شیوه نامه وزارت آموزش و پرورش از آزاد سازی خرمشهر سوم خرداد به مدت یک سال یادواره ها و مناسبت های مختلف به نام چهلمین سال دفاع مقدس برگزار می شود.

 از ۳۱ شهریورماه همزمان با آغاز سالروز جنگ تحمیلی در سال ۵۹ هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

استان گیلان دارای افزون بر ۳۶۸ هزار دانش آموز است.

نظر شما