شناسهٔ خبر: 42804295 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

پیشکسوت استقلال در گفتگو با دانشجو:

باید به نامجومطلق زمان داد / تمدید قرارداد بازیکنان استقلال مهم بود؛ مهمتر تعیین سرمربی

محسن بیاتی نیا گفت: مجید نامجومطلق بسیار انسان بزرگی است، فوتبالیست قابل احترامی بوده و باید به ایشان زمان بدهیم. اما باید ببینیم انتخاب نهایی چه کسی خواهد بود و چه خواسته‌هایی از او دارند.

صاحب‌خبر -

محسن بیاتی‌نیا، بازیکن اسبق استقلال و پاس در گفتگو با خبرنگار ورزشی دانشجو درمورد شرایط شاگردان نامجومطلق برای صعود به یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: استقلال مقابل الاهلی یک فرصت خیلی خوب داشت که می‌توانست با کسب 3 امتیاز به این مهم دست پیدا کند. استقلال از نظر فنی بسیار برتر از الشرطه بود اما ایرادهای کوچکی که از اول فصل باقی مانده، تیم را به دردسر انداخت. استقلال در خط دفاعی نیاز به ترمیم دارد؛ نه از نظر شخص بلکه از جنبه اصول دفاعی.

وی افزود: استقلال این روزها از نظر تمرکز هم دچار مشکل است. شرایط روحی، بدنی و همچنین تغیرات تاکتیکی و نفری در این تیم باعث این عدم تمرکز شده است. از طرفی استقلال در یک فصل 3 سرمربی عوض کرده؛ نه جایگاه بازیکن در زمین امنیت دارد و نه جایگاه سرمربی روی نیمکت. وقتی به شما بگویند فقط 3 بازی سرمربی هستی و بعد دیگر نیستی، چه چیزی می‌خواهید به بازیکنان انتقال دهید؟ از همه چیز مهمتر، جایگاه امن یک سرمربی است. اگر فقط از یک مربی قهرمانی بخواهید ولی بستر را برایش فراهم نکنید، مطمئنا کار به نتیجه نمی‌رسد.

بیاتی‌نیا درخصوص ادامه همکاری نامجومطلق با استقلال اظهار داشت: مجید نامجومطلق بسیار انسان بزرگی است، فوتبالیست قابل احترامی بوده و باید به ایشان زمان بدهیم. اما باید ببینیم انتخاب نهایی چه کسی خواهد بود و چه خواسته‌هایی از او دارند. ما به جوان‌ها و مربیان داخلی نیاز داریم و باید کمک کنیم که مربیان خوب پرورش بدهیم، نه اینکه سرمایه‌سوزی کنیم. اینکه بگوییم قهرمانی می‌خواهیم و برویم کاپلو را بیاوریم درست نیست بلکه مربیان بزرگ را باید برای آموزش مربیان جوان به ایران بیاوریم. تا کی می‌خواهیم دلار و یورو بدهیم و فقط استفاده کننده باشیم؟ این روشی است که ژاپن هم استفاده کرد و الان نتیجه‌اش را می‌بیند. در فوتبال ایران، "مرغ همسایه غازه" مربی خارجی که می‌آید تمام پولش را می‌گیرد اما مربی ایرانی را هر وقت نیاز باشد می‌آورند. الان چرخه‌ای از مربیان وجود دارد که تیمش سقوط کرده اما چون تجربه لیگ برتر داشته، سال بعد هم تیم دارد.

پیشکسوت فوتبال ایران در پاسخ به اینکه احمد سعادتمند تا چه اندازه در ماجرای استراماچونی مقصر بوده؟ گفت: سعادتمند تا جایی که توانسته، حداقل‌هایی مثل زمین تمرین را فراهم کرده و دیگر چنین مسائلی برای هواداران و بازیکنان آرزو نیست. امیدوارم سعادتمند درخصوص سرمربی، سرپرست و بستن تیم زودتر به تصمیمات نهایی برسد؛ در این راه باید از بالادست به سعادتمند کمک و بستر برایش فراهم شود. او آدم دلسوزی است.

بیاتی‌نیا در ادامه گفت: سعادتمند مثل مدیران دیگر وقتی وارد شد، که باشگاه در منجلاب بود. در ماجرای استراماچونی هم نمی‌توان از روی شنیده‌ها و ظاهر امر، قضاوت کرد. باید به سعادتمند زمان بدهیم تا برنامه‌اش را اجرایی کند؛ نه تنها در فوتبال بلکه در ورزش ثبات وجود ندارد. اگر در زمان کوتاه یک هدف بزرگ بخواهیم، آن مسئول هم یک قول بزرگ می‌دهد ولی نمی‌نواند اجرایی کند. اینکه با بازیکنان تمدید کرده خیلی خوب است اما مهمتر از آن تعیین سرمربی است که متأسفانه در فوتبال ایران به این موضوع اهمیت داده نمی‌شود.

این کارشناس فوتبال درمورد شایعه حضور الکس نوری روی نیمکت سرمربیگری استقلال تصریح کرد: او یک مربی شناخته شده در بوندسلیگا است و بودن چنین مربیانی به فوتبال ایران کمک می‌کند. نوری جوان است و دوست دارد به فوتبال ما کمک کند اما او هم به زمان نیاز دارد. درمورد آمدن این مربی هم باید مشکلات فوتبال و مسائل ارزی که کشور دارد را درنظر گرفت.

بیاتی‌نیا در واکنش به قانون منع جذب بازیکن و مربی خارجی گفت: این دست موضوعات، یکسری قوانین است که در فوتبال دنیا منسوخ شده و ما هستیم که از آن استفاده می‌کنیم. اگر برای ورود بازیکن خارجی فیلتر داشته باشیم و مدیریت باشگاه قوی عمل کند، اصلا نیاز به وضع چنین قوانینی نداریم.

وی در پایان تاکید کرد: مدت کوتاهی است که تیم رسانه را تمرین می‌دهم. در روزی که ما در حال تمرین در مجموعه انقلاب بودیم، احمد سعادتمند هم که قرارداد چندین ساله با این مجموعه دارد، افتخار داد آمد و فوتبال دستگرمی بازی کردیم و عکس یادگاری انداختیم. مصدومیتی از سعادتمند ندیدم اما با کیفیتی که بچه‌ها و ایشان بازی می‌کردند احتمال مصدومیت وجود داشت. سعادتمند علاقه زیادی نشان داد، خوب هم بازی کرد و حتی چند گل هم به ثمر رساند.

نظر شما