شناسهٔ خبر: 42804277 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چند استفاده‌ی جدید از مواد سفیدکننده یا وایتکس

مواد سفید کننده عنصری جادویی برای سفید کردن و برخی استفاده‌های دیگر است که در ادامه با آنها آشنا می‌شویم.

صاحب‌خبر -

برای حذف لکه‌ها، ضدعفونی کردن و سفیدکنندگی ظروف از وایتکس یا مواد سفیدکننده استفاده می‌کنیم؛ اما «ایرنا زندگی» می‌خواهد شما را با استفاده‌های دیگری از مواد سفیدکننده آشنا کند.

۱. باعث شکوفایی بذرها می‌شود

اگر می‌خواهید بذرهای جدید جوانه بزنند و ثمر بدهند قبل از اینکه در گلدان آنها را بکارید، گلدان را با نیم استکان سفیدکننده در مدت ۵ دقیقه، ضدعفونی کنید تا باکتری‌ها و بیماری‌های گیاهان قدیمی گلدان به آنها منتقل نشوند.

۲. پاکسازی سطل زباله

تنها سفیدکننده مواد مناسبی برای ضدعفونی کردن و استریل کردن سطل‌های زباله هستند. زیرا جرم‌ها، کثیفی‌ها و هم عوامل بیماری‌زا را از بین می‌برد. ابتدا با مایع صابونی سطل را بشویید و سپس نیم استکان سفیدکننده را در ۱ گالن آب حل کرده سطل را شست و شو دهید.

۳. گل‌ها را تازه نگه‌ دارید

برای بیشتر زنده نگه‌ داشتن گل‌ها می‌توانید از سفیدکننده استفاده کنید. ساقه‌ی گل‌ها را در آب سرد بگذارید و یک چهارم چای‌خوری سفیدکننده در آن بریزید. در این صورت گل‌ها برای مدت زمان طولانی‌تری تازه‌ می‌مانند.

۴. از بین بردن قارچ‌

گاهی اوقات به علت وجود رطوبت ممکن است روی رخت‌خواب‌ها و دیوارها، لکه‌های سیاهی به نام کپک‌ به وجود آید. کپک‌ها از قارچ‌ها به وجود می‌آیند و به راحتی با سفیدکننده‌ها از بین می‌روند. تنها کافی است نسبت مساوی از آب و وایتکس را مخلوط کرده و بر روی دیوار یا پارچه اسپری کنید سپس بشویید.

۶. ضدعفونی کردن اسباب ‌بازی‌ها

لگوها و دیگر اسباب بازی بچه‌ها باید تمیز و عاری از هر گونه میکروب، باکتری یا قارچ‌ها باشد؛ زیرا کودکان این قطعات را در دهان خود می‌کنند. از یک قاشق غذا خوری در یک و نیم لیتر آب حل کنید. سپس روی وسایل بازی جامد و قابل شست و شوی کودکان اسپری کنید و اجازه دهید خشک شود. سپس با آب گرم بشویید و خشک کنید.

در این‌باره بخوانید:

۶ مورد مهم برای سلامت دانش‌آموزان در مقابل کرونا

۶ واقعیتی که باید در مورد ویتامین سی بدانید

منبع: ریدرز دایجست

نظر شما