شناسهٔ خبر: 42804245 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

دلالان و خودروسازان در گرانی خودرو دخیل هستند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است که دلالان و خودروسازان در گرانی خودرو دخیل هستند.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

 لطف الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از آشفتگی موجود در بازار خودرو افزایش بی رویه قیمت ها گفت: برای ساماندهی بازار خودرو در حال حاضر دو طرح در کمیسیون صنایع وجود دارد که یکی از این طرح‌ها از مجلس دهم باقی مانده و یک طرح نیز از سوی نمایندگان مجلس فعلی ارائه شده است.

وی ادامه داد: طبق تصمیماتی که در کمیسیون اتخاذ شده است قرار است تا این طرح ها با یکدیگر ادغام شوند و نقاط ضعف بازار خودرو را از طریق تعادل بخشی به عرضه و تقاضا برطرف کنیم و مشکلات این حوزه را به صورت ریشه‌ای حل کنیم.

نماینده قزوین در مجلس با بیان اینکه در آشفتگی که در بازار خودرو رخ داده است خودروسازان و دلالان هرکدام به نوبه خود دخیل هستند، اضافه کرد: البته باید این را در نظر گرفت برخی اقلام تولید خودرو را از خارج از کشور وارد می‌شود و نیازمند تامین ارز است که با شرایط ارزی کشور قطعا باید به خودروساز و قطعه‌ساز این حق را داد که تا حدودی قیمت‌ها را افزایش بدهند و در یک شرایط باثبات نتوانند به تولید ادامه دهند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه عدم معرفی وزیر صمت به مجلس برای اخذ رای اعتماد نیز یکی از دلایل افزایش قیمت ها به ویژه خودرو است، اظهار داشت در شرایطی که وزارت صمت باید متولی تنظیم بازار و مرجع نظارت بر بازار باشد بدون وزیر و با سرپرست اداره می شود.

 

نظر شما