شناسهٔ خبر: 42804238 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بلندقدترین پارالمپیکی جهان:

ایران همیشه از مدعیان اصلی قهرمانی «والیبال نشسته» جهان است

تهران- ایرنا- بلندقدترین ورزشکار پارالمپیکی جهان گفت: نگاهی به روند پیشرفت والیبال نشسته ایران نشان می‌دهد که این رشته برای ورزشکاران پارالمپیکی ایران حکم فوتبال برای برزیل دارد و به همین دلیل تیم ایران همیشه از مدعیان اصلی این رشته در جهان است.

صاحب‌خبر -

برنامه «ماه‌عسل» رمضان سال ۱۳۸۸  پدیده‌ای را به ورزش ایران معرفی کرد که امروز به یکی از چهره‌های کاروان ورزشی ایران تبدیل شده است چهره‌ای که در تیم ملی والیبال نشسته توانست در نخستین سال‌های حضور خود مدال طلای تیمی پارالمپیک را کسب کند و در ادامه به همراه شاگردان هادی رضایی به مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا رسید.

چهره‌ای که تلاش دارد که خود را از دید رسانه‌ها و لنز دوربین عکاسان دور نگه دارد اما استایل و فیزیک او موجب شده تا در تورنمنت‌های مختلف هدف او رسانه‌ها باشد. سوژه خبری که تنها مورد علاقه رسانه‌های داخلی نیست بلکه در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو توانست نظرها را به‌سوی خود جلب کند. وی که از تیم ملی ب والیبال نشسته ایران به تیم اصلی راه‌یافته بود حضورش در پارالمپیک ریو چندان قطعی نبود اما اعزام شد و در دیدار نهایی ایران برابر بوسنی تأثیرگذارترین بازیکن زمین بود و از سوی کارشناسان به‌عنوان یک نابغه شناخته شد.  

بیست و ششم شهریورماه سالروز تولد این ستاره دوست‌داشتنی ورزش ایران است ستاره‌ای که کم‌سخن است و مصاحبه گرفتن با او یکی از سخت‌ترین کارهای ممکن در حوزه رسانه به شمار می‌رود. پای صحبت‌های او که هستی از گذشته‌ها و سختی زندگی می‌گوید. باور دارد که ورزش ابزاری است که توانایی غلبه بر بسیاری از محدودیت‌ها را دارد. هنوز علی کریمی ستاره پیشین تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس را دوست دارد و می‌گوید کریمی میلیون‌ها طرفدار دارد و من یکی از آن‌ها هستم.  

متن کامل گفت‌وگوی او با خبرنگار ایرنا به شرح زیر است:

علی کریمی طرفداران زیادی دارد

علی کریمی یک نابغه در فوتبال ایران است و میلیون‌ها طرفدار دارد و من نیز یکی از آنان هستم. هنوز هم او را دوست دارم اما داستانی که برای من و علی کریمی پیش آمد متعلق به ۱۱ سال پیش است و از آن زمان دیگر من او را ندیدم. او همیشه در تیم ملی و باشگاه پرسپولیس موثر بود و بازیکن بسیار خوبی در فوتبال ایران به شمار می‌رود.

از آن برنامه ماه‌عسل که تبدیل به سکویی برای حضور من در ورزش شد تا امروز تلاش کردم به‌عنوان یک ورزشکار در خدمت تیم ملی باشم و با ۳۳ سال سن هنوز هم نهایت تلاش خود را خواهم کرد.  

به دنبال دومین مدال پارالمپیکی خود هستم

اگر شیوع ویروس کرونا نبود شاید مدال طلای تیم ملی والیبال نشسته ایران در پارالمپیک توکیو نیز اکنون در موزه افتخارات ورزش کشور بود. باید یک سال دیگر صبر کنیم تا به این مدال برسیم. البته هنوز معلوم نیست که کرونا تا چه زمانی ادامه دارد. برگزاری پارالمپیک نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.  

والیبال نشسته در خون ورزشکاران ایران است

نگاهی به روند پیشرفت والیبال نشسته ایران نشان می‌دهد که این رشته برای ورزشکاران پارالمپیکی ایران حکم فوتبال برای برزیل دارد. این روند نتیجه تفکر کادر فنی در ادوار مختلف و همت ورزشکاران است ورزشکارانی که باوجود برخی از معلولیت‌ها در میدان بهترین نمایش دارند. این اراده موجب شده تا در دنیا از تیم ایرانی به‌عنوان مدعی اصلی یاد شود.

اکنون نیز تیم ملی والیبال نشسته کشور در شرایط خوبی قرار دارد و ورزشکاران و کادر فنی آن آماده  هستند تا بار دیگر مدال زرین پارالمپیک برای کاروان ایران به ارمغان بیاورد. البته باید دوران سخت کرونا تمام شود. در این شرایط سختی زیادی کشیدیم و مجبوریم در خانه تمرینات آماده‌سازی را انجام دهیم. مربیان نیز بر تمرینات ما نظارت دارند.

موفقیت نتیجه کار تیمی است

در برخی از مسابقات من یا ورزشکار دیگر در تیم بیش‌ازپیش به چشم خواهیم آمد. در این زمینه باید بگویم که شاید کسی که ضربه نهایی به توپ می‌زند بیش از دیگران به چشم آید اما واقعیت این است که برای آن ضربه، مجموعه یک تیم زحمت کشیدند و باید امتیاز نهایی با آن کسب شود. موفقیت در والیبال نشسته انفرادی نیست بلکه نتیجه کار تیم و تفکر مربیان است.

مهرزاد در این گفت‌وگو پس از مباحث تیم ملی و ورود خود به ورزش باب شوخی درباره برخی از مسائل را باز کرد و گفت: هنوز  برایم سخت است که سوار ماشین‌های داخلی شوم چون توانم تنها در حد خرید ماشین‌هایی مانند پراید و تیبا هست و این ماشین‌ها جایی برای سوارشدن من ندارند و اگر قرار باشد سوار ماشین مناسب شوم باید لندکروز بگیرم و این نیاز به بیش از یک میلیارد پول دارد که در توان من نیست مجبورم سختی نشستن در ماشین‌های داخلی را تحمل کنم.  

ازدواج از دیگر مسائلی بود که مهرزاد به آن اشاره کرد و افزود: برخی از دوستان مانند آقای حسین فرزانه شایع می‌کنند که قرار است در آینده ازدواج کنم اما این مسائل را تکذیب می‌کنم و این یک شوخی است با شرایط کنونی ازدواج پول می‌خواهد که من آن را ندارم.  

در چالوس زندگی می‌کند و از سفرهای غیرضروری مردم گلایه دارد. می‌گوید: برخی تصور می‌کنند که با معروف شدن از چالوس کوچ کردم اما من بهتر از این شهر جایی برای زندگی سراغ ندارم. البته افزایش تعداد مسافران و گردشگران متاسفانه در این ایام موجب شده تا میزان آمار کرونا در استان مازندران بالا باشد. با خنده می‌گوید من نگران کرونا نیستم چون معتادها کرونا نمی‌گیرند.  

از روزهایی سخن به میان می‌آورد که در محاصره خبرنگاران و عکاسان در ریو و جاکارتا بود. او گفت: هنوز هم خودم نمی‌دانم چه جذابیتی دارم که این‌همه به دنبال من هستند.   

نظر شما