شناسهٔ خبر: 42804197 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

فصل مشترک وصیت‌نامه شهیدان «صنیع‌خانی» و «حاج قاسم» چیست؟

فارس

ضرغامی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: شهید صنیع‌خانی افتخار نازی‌آباد، سپاه، رزمندگان و مردم شریف ایران است. سفارش او به اطاعت از امام خامنه‌ای در وصیت نامه‌اش،‌ مشابه سفارشات شهید سلیمانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، عزت الله ضرغامی، رئیس اسبق رسانه ملی در صفحه اینستاگرام خود یادی از شهید صنیع‌خانی کرده و نوشته است: شهید صنیع‌خانی افتخار نازی‌آباد، سپاه، رزمندگان و مردم شریف ایران است.

بچه‌های جنگ هر وقت تصاویر اتوبوس های اعزام نیرو و یا خودروهای سنگین ترابری در دفاع مقدس را می‌بینند چهره و نام شهید صنیع‌خانی برای آنان زنده و تداعی می‌شود.

مدیریت جنگ، به ویژه در زمان عملیات، به شدت با امر لجستیک و پشتیبانی گره خورده است و در این میان امر حمل و نقل انسانی، تجهیزات، مهمات،‌ادوات، مواد غذایی و... از برجسته‌ترین آنهاست.

شهید صنیع‌خانی،‌ مدیر، مدبر، پرتلاش و ایثارگر، نماد راستین این بخش از دفاع مقدس است.

پدر و مادر بزرگوار، همسر فداکار و فرزندانش،‌مثل خودش انقلابی، معتقد به ولایت فقیه و مطیع رهبری معظم انقلاب می‌باشند.

در مراسم استقبال از ورود حضرت امام (ره)، تشییع و اداره مراسم بزرگداشت و ساخت حرم آن بزرگوار، نقش برجسته و به یادماندنی دارد.

سفارش او به اطاعت از امام خامنه‌ای در وصیت نامه‌اش،‌ مشابه سفارشات شهید سلیمانی است.

متن کامل وصیت‌نامه این شهید والامقام در ادامه از نظرتان می‌گذرد.


بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

وصیت نامه اینجانب سید محمد صنیع خانی فرزند سید موسی شماره شناسنامه ۳۷۸ قم.

شهادت می دهم به وحدانیت خداوند متعال و روز قیامت و چهارده معصومین.

با تایید دکترها و دستور فرماندهی محترم و مسئولین عزیز پس از مشورت با خداوند متعال و استخاره حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب، مجبور به ترک دیار جهت ادامه درمان به لندن آمدم که پس از تشخیص قرار شد به مداوا مشغول شوم.

دوست داشتم در کشور امام زمان (عج) و کشور خون و قیام انقلاب حضرت مهدی (عج) با خواست خداوند که مقدر باشد دار فانی را وداع کنم، ولی مجدد تکلیف شد که درمان را شروع کنم.

در این مدت کوتاه در لندن با وضعیتی که دیدم از امت شهید پرور انقلابی می خواهم که دولت را همراهی نمایند و قدر مملکت را بدانند.

انشا الله بزودی با لطف خداوند و زحمات دولت خدمتگذار با رهبری امام خامنه ای مشکلات بر طرف خواهد شد.

همانطور که پدر بزرگمان پیر جماران –(امام خمینی (س)- در وصیت شان فرمودند؛ با دلی آرام از حضور شما مرخص می شوند، انشا الله مطمئن باشید که انقلاب و حکومت به رهبری امام خامنه ای تحویل آقا امام زمان (عج) خواهد شد.

از مسئولین عزیزم خواهش می کنم نگذارند نیروهای مخلص انقلاب و بسیجی های عزیز و جانبازان و خانواده های معظم شهدا، زجر کشیده های انقلاب مورد کم لطفی بعضی از زیر دستان ادارات قرار گیرند.

اینها برکت های انقلابند. خدای نکرده ناراحتی آنها باعث بی برکتی و ناخشنودی خداوند خواهد شد. بنده کوچکتر از این حرف ها هستم ولی به طرف بیمارستان در حال حرکت هستم گفتم چند کلمه ای بنویسم عذر و پوزش می خواهم از خدای منان درخواست می کنم من را با امام عزیزم و شهدا محشور کند.

از کلیه مسئولین ، خانواده معظم شهدا، جانبازان، بسیجیان عزیز وانقلابیون خواهش می کنم چنانچه از بنده حقیر و گنهکار کوتاهی در کار دیده اند حلالم نمایند از همه دوستان، اقوام و همکاران درخواست عفو می نمایم.

و اما خانواده عزیزم بسیار شرمنده ام که در طول مدت انقلاب به خاطر فشار کار نتوانستم خدمات درستی بدهم. معذرت می خواهم و از همسر مظلومم که فداکاری نمود و با هرگونه ناملایمت با من همراهی نمود تشکر می کنم.

انشا الله در روز قیامت شفاعت بنده را بکنی و با خانم حضرت زینب (س) محشور شوی پس از من مشکلاتت بیشتر است، انشا الله بتوانی با کمک از خداوند و ایمان انقلابی مشکلات را پشت سر قرار دهی و بچه ها را با کمک والده بنده و خودت و برادرانم به ثمر برسانی و همه شما را به خدا می سپارم.

در ارتباط تربیت و درس کلاس قرآن و نماز و روزه بچه ها هر توانی داری بکار بگیر که راز موفقیت است.

از وحید عزیزم می خواهم به جای بنده کمک مادر عزیزت باشی و نسبت به خواهرت و برادرت پدری کنی.

خودت را آماده کن برای جنگ با آمریکا و اسرائیل انشاء الله در خدمات به انقلاب جای پدرت را باید پر کنی.

از خدیجه جانم می خواهم صبور باشد. آنی خدا را فراموش نکن و توکل به خدا راه حضرت زینب (س) را پیشه کن و از درس و قرآن خواندن کناره گیری نکن انشاء الله موفق باشی.

از رضای عزیزم می خواهم صبور باشد. دلتنگی به خود راه ندهید، خدا با شماست و انشاء الله کمک خواهد نمود.

از درس غافل نشو و دستورات خدا و مقام رهبری را پیشه کن. انشاء الله موفق باشی.

از پدر و مادرم که زحمات زیادی را با فقر برای به ثمر رساندن بنده کشیده اند ممنون و سپاس گزارم و طلب عفو بخشش می نمایم.

از این که نتوانستم جبران زحمات یک شب شما را بکنم معذرت می خواهم. از پدر و مادر و همسرم درخواست عفو بخشش می نمایم. از همه برادران و خواهرانم طلب عفو می نمایم.

تشیع جنازه از نازی آباد انجام شود. کلیه دوستانم را جهت وداع خبر کنید و در حرم مطهر نماز میت خوانده شود و زیارت عاشورا و روضه مادرم حضرت فاطمه زهرا(س) بر پیکرم خوانده شود.

محل دفن را حاج آقا انصاری قول داده در کناری از صحن حرم امام دفن کنند ولی اگر مقدور نبود در قطعه شهید سید حسن صنیع خانی یا نزدیک آن به خاک بسپارید.

در خاتمه به امت شهید پرور توصیه می نمایم رهبر عزیزمان علی زمان را تنها نگذارند و تا ظهور آقا امام زمان (عج) پشتیبان ولایت و رهبری باشند و آنی از خط امام دور نشوند که به خیر و صلاح است. از هیچ کس ناراحتی ندارم و همه را حلال نمودم و خواهش دارم من روسیاه را مورد عفو بخشش قرار دهند.

از خداوند متعال طلب آمورزش می خواهم. مقداری خاک مسجد حضرت امام (س) و اولین پرچم گنبد امام (س) در صندوقم است با بُردی که از مکه آورده ام، در قبرم قرار دهید وسایل شخصی هرچه است مربوط به وحید می باشد.

در خاتمه شهادت می دهم آنچه در انقلاب به برادران در باب گله گی گفتم برای خیر خواهی انقلاب بود، خدا شاهد است.

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی از نهضت خمینی محافظت بفرما، خامنه ای رهبر نصرت عطا بفرما.

والسلام و علیکم و رحمة اله و برکاته

بنده رو سیاه سید محمد صنیع خانی

۵/۱۲/۷۳

نظر شما