شناسهٔ خبر: 42804175 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گیلان| ۲۵۰ عنوان کتاب «هفته دفاع مقدس» در سراسر کشور رونمایی می‌شود

گروه استان‌ها- رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در هفته دفاع مقدس امسال از ۲۵۰ عنوان کتاب در کشور رونمایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

سرهنگ پاسدار عباس بایرامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، به صحبت‌های امروز مقام معظم رهبری که به شکل تصویری در همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در کشور پخش شد اشاره کرد و اظهار داشت: در هفته دفاع مقدس امسال ضمن رونمایی از 250 عنوان کتاب، نشست‌های نقد ادبی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیانات مقام معظم رهبری به ویژه تأکیدات ایشان بر حوزه ادبیات را مورد توجه قرار داد و گفت: مقام معظم رهبری به نقش فرماندهی امام راحل در هدایت و پیروزی دفاع مقدس اشاره کردند و به شکل شفاف فرمودند که این نقش در نوشته‌ها مغفول مانده است.

بایرامی انجام کار کارشناسی در سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس و دعوت از پژوهشگران برای به رشته تحریر درآوردن نقش فرماندهی امام راحل در هدایت و پیروزی دفاع مقدس را مورد تأکید قرار داد و افزود: قصد داریم با تحلیل‌های مناسب پیرامون این موضوع در راستای عمل به بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری گام‌های عملیاتی برداریم.

وی با اشاره به اینکه در بین فرمایشات مقام معظم رهبری در باب اهمیت مانایی و پاسداشت دفاع مقدس اینبار ایشان تأکید ویژه‌ای بر حوزه ادبیات دفاع مقدس داشتند خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در واقع ادبیات دفاع مقدس را به عنوان یک سرچشمه معرفی کردند که بقیه موضوعات در کتاب‌ها و نوشته‌ها و رمان‌ها از آن سرچشمه می‌گیرد.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه مأموریت این سازمان در حوزه نشر آثار و کتب بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری سنگین‌تر از گذشته شده است ابراز داشت: امیدواریم با حضور بهترین نویسندگان، پژوهشگران و کارشناسان بتوانیم بخشی از این مطالبات به حق را جامه عمل بپوشانیم.

بایرامی ضمن اشاره به برنامه‌های سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در این هفته از رونمایی کتب و آثار نوشتاری حوزه ادبیات پایداری و دفاع مقدس خبر داد و در همین زمینه عنوان کرد: علاوه بر اجرای سایر برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی، بیش از 250 عنوان کتاب در سراسر کشور آماده داریم که در هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود. 

وی برگزاری نمایشگاه‌های دفاع مقدس در تمام استان‌های کشور و رونمایی از آثار جدید چاپ شده نویسندگان و شاعران دفاع مقدسی را نیز مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در برخی از نمایشگاه‌ها هم در کنار رونمایی از کتب جدید نشست‌های تخصصی نقد کتاب هم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

بایرامی از زمینه‌سازی برای جبران عقب‌ماندگی‌هایی که در بخش تدوین تاریخ جامع دفاع مقدس به وجود آمده است خبر داد و ابراز داشت: تمام تلاش و کوشش ما در مجموعه سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور این است که در کنار رفع نواقص موجود و با بسترسازی‌های لازم بتوانیم این کار بزرگ و بسیار ضروری را به خوبی رقم بزنیم.

انتهای پیام/614/ ع

نظر شما