شناسهٔ خبر: 42804032 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس من| قوچان در لیست سطح‌بندی وزارت بهداشت برای دریافت ام.آر.آی قرارگرفته است

رئیس شبکه بهداشت و درمان و مجتمع آموزش عالی سلامت قوچان گفت: این شهرستان در لیست سطح‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای دریافت دستگاه ام.آر.آی قرارگرفته که امید می‌رود در سال جاری از میان ۲۵ دستگاه ام.آر.آی که برای ایران خریداری می‌شود، این شهرستان نیز به این دستگاه مجهز شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، مخاطبان این رسانه در سامانه مردمی «فارس من» سوژه‌ای تحت عنوان «بیمارستان‌های قوچان فاقد دستگاه «ام آر آی» و سنگ‌شکن هستند» به ثبت رسانده و درخواست پیگیری پیرامون این موضوع را داشتند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان و مجتمع آموزش عالی سلامت قوچان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با یادآوری اینکه دستگاه ام.آر.آی یا باید خصوصی یا دولتی تأمین شود، گفت: در سطح دولتی، این دستگاه فقط به شهرستان‌هایی تعلق می‌گیرد که بیش از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارند.

داوود خوش‌شکن افزود: در بخش خصوصی نیز از چند نفر برای سرمایه‌گذاری در این زمینه دعوت به عمل آمد، اما طی ارزیابی‌های انجام‌ شده توسط آن‌ها، اعلام کردند که در تجزیه‌وتحلیل اقتصادی، خرید آن مقرون‌به‌صرفه برای بخش خصوصی نیست و سوددهی ندارد.

وی تنها راه تهیه این دستگاه را تجهیز به کمک بخش دولتی دانست و خاطرنشان کرد: اخیراً با کمک نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی، از معاون وزیر بهداشت مجوزی اخذ شده تا جمعیت مجموعه شهرستان‌های کوچک‌تر از قوچان، با این شهرستان محاسبه شود که در این صورت قوچان می‌تواند جمعیت ۵۰۰ هزار نفری را پوشش دهد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان قوچان بابیان این مطلب که در سال جاری قرار است ۲۵ دستگاه برای جمهوری اسلامی ایران خریداری شود که امید می‌رود یکی از این دستگاه‌ها به این شهرستان اختصاص پیدا کند، تصریح کرد: در حال حاضر تمام بیماران بستری نیازمند ام.آی توسط سیستم بیمارستان و با تعرفه دولتی نوبت‌دهی و از طریق آمبولانس اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه درزمینه دستگاه سنگ‌شکن نیز دو نوع دستگاه داخلی و خارجی وجود دارد، گفت: دستگاه سنگ‌شکن داخلی که یک شیوه جراحی اورولوژی است در  قوچان موجود بوده و دائماً به بیماران خدمات‌دهی می‌دهد.

خوش شکن تصریح کرد: دستگاه‌هایی اکسترنال است که از بیرون با لیزر سنگ شکسته می‌شود که قوچان در حال حاضر فاقد این دستگاه بوده چون گران‌قیمت است، اما در لیست خرید قرار داشته، ولی اولویت خرید نبوده چون در کل خراسان بزرگ تنها شهرستان‌های مشهد و سبزوار دارای این دستگاه هستند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۳

نظر شما