شناسهٔ خبر: 42803899 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عصبانیت نماینده آمریکا در سازمان ملل از گسترش مخالفت های جهانی با دولت ترامپ

تهران- ایرنا- «کلی کرافت» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در استدلالی غیرمنطقی تلاش‌های کشورش علیه ایران را «پیگیری صلح» خواند و گفت که ایالات متحده برای تأیید جهت‌گیری اخلاقی خود نیازی به تشویق دیگران ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، کلی روز دوشنبه به وقت محلی آمریکا در یک کنفرانس خبری،‌ ادعا کرد: اقدامات ما در شورای امنیت در سه ماه و نیم گذشته تنها یک هدف داشته و آن هم «پیگیری صلح» است.
وی با اشاره به مخالفت‌های گسترده با اقدامات غیرقانونی آمریکا علیه ایران، گفت: ما نیازی به تشویق دیگران برای تأیید جهت‌گیری اخلاقی خود نداریم.
در حالی که آمریکا از چندجانبه‌گرایی امنتاع کرده و به طور یکجانبه تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران وضع کرده، «کلی» ایالات متحده را «نیروی خیر در دنیا» نامید و گفت: ما ایجاد نظام چندجانبه را مدیریت کردیم و بزرگ‌ترین حامی مالی آن می‌مانیم.
وی با اعتراف به تکروی و یکجانبه‌گرایی آمریکا، افزود: وقتی این نظام شکست می‌خورد، حامی آن نخواهیم بود.
به گفته وی،‌ امیدهای واهی اعضای شورای امنیت به اینکه برجام شاید بلندپروازی‌های هسته‌ای ایران را مهار کند، نمی‌تواند خودداری آنها را از تعهداتشان برای بازگرداندن تحریم‌ها مطابق روند مشروح در قطعنامه ۲۲۳۱ توجیه کند.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با وجود مخالفت‌های گسترده جهانی ادعا کرد که بر اساس فرمان اجرایی وی، تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران بازگشته و تحریم‌های جدیدی علیه ۲۷ فرد و نهاد مرتبط با ایران وضع کرده است.
ترامپ روز دوشنبه به وقت محلی در بیانیه‌ای اعلام کرد: امروز اقدامات جدیدی برای محدود کردن برنامه هسته‌ای، موشک‌های بالستیک و دستیابی ایران به سلاح‌های متعارف اتخاذ می‌کنم. دولت من هرگز به ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را نمی‌دهد و در عین حال اجازه نخواهد داد که ایران با تأمین موشک‌های بالستیک و سلاح‌های متعارف، بقیه دنیا را به خطر اندازد.

این ادعاهای ترامپ در حالی است که آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران را تایید کرده است.

نظر شما