شناسهٔ خبر: 42803879 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

راهکاری طلایی برای بیشتر لذت بردن از زندگی

یک روانشناس در رابطه با مهارت مزه مزه کردن لحظات شیرین زندگی توضیحاتی داد.

صاحب‌خبر -
مهارت مزه مزه کردن لحظات شیرین زندگی, یکی از مهارت های مهم در زندگی هر فردی است که در مطالعات علمی زیادی نیز مورد بررسی قرار گرفته است. چرا که تاثیر بسزایی در افزایش سطح شادمانی افراد و بهبود افسردگی ها  آن ها دارد.

مهارت مزه مزه کردن لحظات شیرین زندگی , با درک عمیق لحظات شیرین و خنثی کردن و کش دادن عمدی و طولانی کردن آگاهانه لحظه های زندگی افراد ارتباط دارد.

راحیل شمسایی, روانشناس در رابطه با مهارت مزه مزه کردن لحظات شیرین زندگی اظهار کرد: اگر بخواهم مهارت مزه مزه کردن لحظات شیرین زندگی را به عنوان یکی از مهارت های بسیار لذت بخش توضیح دهم ذکر یک مثال ساده می تواند کمک کننده باشد. برای مثال؛ همه ما, برای یک بار هم شده, تجربه خوردن یک تکه کیک خوشمزه را در طول زندگی خود داشته ایم که برایمان لذت بخش و خاطره انگیز بوده و این تجربه ساده توانسته است حتی برای چند دقیقه هم که شده حس خوبی را به ما منتقل کند. از اینرو, تمرین این مهارت ساده می تواند در زندگی مان بسیار موثر باشد.

وی بیان کرد: مهارت مزه مزه کردن لحظات شیرین زندگی, به دلیل این که تا حدی سرعت زندگی را در دنیای مدرن امروز کم می کند, از امتیاز و مزایای بسیار زیادی برخوردار است که در حقیقت, با تمرین کردن این مهارت, می توان این فرصت را به خود داد تا از ساده ترین چیزها, جزییات شاد را حس و با تمام وجود خود تجربه کرد و از آن ها به نفع شادتر بودن و رهایی از احساساتی که منجر به افسردگیمان می شوند استفاده کنیم.

این روانشناس تصریح کرد: پس از کش دادن تعمدی دیدن کیک و استشمام کردن آن, در این مرحله باید حس چشایی خود را فعال کرد و در خوردن تکه های کیک, به هیچ عنوان عجله نکرد. به طوری که هنگام خوردن تکه های کیک سعی کرد, تمام طعم های موجود را در دهان تجربه و حتی می توان پس از تمام شدن کیک هم, خاطره شیرین خوردن آن را برای خود یادآوری کرد.

شمسایی گفت: اگرچه مهارت مزه مزه کردن لحظات شیرین زندگی ساده است امّا می توان در موقعیت های دیگری چون در آغوش گفتن فرزند خود, نگاه کردن به بازی کردن او در موقعیت های مختلف, غذا خوردن با اعضای خانواده و یا حتی بو کردن یک شاخه گل رز, آن را تکرارکرد.

وی ادامه داد: یکی از نکات جالب در خصوص مهارت مزه مزه کردن لحظات شیرین زندگی این است که این مهارت و تمرین آن, تا حدّ زیادی باعث افزایش قدرت یادآوری و حافظه فرد می شود که این موضوع می تواند تجربه مثبت و شیرینی برای حال و آینده او به همراه داشته باشد که تا سال ها در حافظه اش باقی بماند و روی خلق و خوی او هم تاثیر مثبت بسزایی بگذارد.

این روانشناس در پایان خاطرنشان کرد: صرفا زمانی می توان در مهارت مهم مزه مزه کردن لحظات شیرین زندگی خبره شد که آن را در موقعیت های متفاوت, تمرین کرد و در این خصوص, تجربه موفقیت آمیزی داشت.

 

نظر شما