شناسهٔ خبر: 42803870 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

نفع باشگاه و بازیکن از انتقال قرضی

وقتی مدیران ایرانی خام دلالان می‌شوند!

باشگاهی، چون استقلال بی‌آنکه تکلیف سرمربی فصل آینده را مشخص کند با خام شدن از سوی دلالان بازیکنانی را جذب می‌کند که مشخص نیست سرمربی جدید چه نظری در خصوص آنان دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرورزشی، با نگاهی به بازار نقل و انتقالات تابستانی فوتبال اروپا درخواهیم یافت انتقال قرضی بازیکن از باشگاهی به باشگاه دیگر امروز یکی از شیوه‌های رایج عملکرد مدیران باشگاه‌های صاحب نام در روز‌های پیش‌فصل بازی‌هاست.

باشگاه‌های منچسترسیتی با ۱۴، چلسی ۱۲، رئال‌مادرید و یوونتوس با ۷ انتقال قرضی باشگاه‌های مطرحی هستند که سرمایه‌های فنی مازاد خود را به طور قرضی به باشگاه‌های دیگر انتقال دادند تا ضمن ایجاد شرایط برای جذب بازیکن جدید بازیکنانی که در تفکرات فصل جدید سرمربی جای ندارند با حفظ منافع باشگاه به دیگر باشگاه‌ها انتقال داده شوند و در صورت نیاز مجدداً از آنان استفاده شود. در فوتبال پر از سؤال ما، اما کمتر توجهی به این نوع نقل و انتقال می‌شود و مدیران و سرمربیان ترجیح می‌دهند وارد بازار نقل و انتقال قرضی نشده و نگاه‌شان تنها به در خروج و ورود باشد. البته شاید مدیران و سرمربیان فوتبال ما حق داشته باشند، نخواهند خود را درگیر نقل و انتقال قرضی کنند چرا که چنانچه باشگاهی، چون منچسترسیتی ۱۴ بازیکن خود را به صورت قرضی در اختیار دیگر باشگاه‌ها قرار می‌دهد دارای تشکیلات باثباتی است که امروزه بدون تعارف در هیچ یک از باشگاه‌های ما دیده نمی‌شود. شاید یکی از دلایل عدم رویکرد به این‌گونه نقل و انتقالات از سوی مدیران و سرمربیان فوتبال ما نامطمئن بودن از فردای خود و باشگاه است. وقتی دو قطب اصلی فوتبال کشور ما در ۵ سال گذشته ۱۴ مدیرعامل و سرپرست موقت به خود دیده‌اند اساساً بستری برای فراهم شدن این‌گونه نقل و انتقالات وجود ندارد و این‌چنین است باشگاهی، چون استقلال بی‌آنکه تکلیف سرمربی فصل آینده را مشخص کند با خام شدن از سوی دلالان بازیکنانی را جذب می‌کند که مشخص نیست سرمربی جدید چه نظری در خصوص آنان دارد. البته باشگاه استقلال چند فصلی است که این‌گونه وارد بازار خرید می‌شود چرا که همواره در جذب سرمربی در موعد مقرر ناتوان نشان داده است و برای عدم عقب‌ماندگی مجبور به خرید‌های این‌چنینی می‌شوند.

بی‌شک انتقال قرضی بازیکنان به باشگاه‌های دیگر اتفاقی است که باشگاه و بازیکن هر دو از آن نفع خواهند برد به شرط آنکه عمر مدیریت در فوتبال کمی بیشتر شود تا مدیران بتوانند با برنامه‌ریزی‌های میان‌مدت خود به سراغ نقل و انتقالات قرضی که امروزه شیوه‌ای رایج در فوتبال جهان شده است، بروند.

نظر شما