شناسهٔ خبر: 42803763 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

گرت وارد ترکیب تاتنهام می‌شود

بیل آمد، جنس آقای‌خاص جور شد

دیگر خبری از کشمکش با هواداران نیست و گرت بیل می‌تواند فقط به بازی‌اش فکر کند و مورینیو هم می‌تواند از او بهترین بازی را بگیرد.

صاحب‌خبر -

گرت وارد ترکیب تاتنهام می‌شود؛ بیل آمد، جنس آقای‌خاص جور شد

خبرورزشی/ شهراد باغستانی؛ تا چند روز پیش هم به نظر نمی‌رسید تاتنهام خیلی فصل جذابی را پیش‌رو داشته باشد. نه بازیکنی به خدمت گرفته بودند که هواداران‌شان را سر شوق بیاورد، نه ژوزه مورینیو تغییر خاصی در تیمش داد. مت دوهرتی و پیرامیل هویبیرگ، بازیکنانی نبودند که هواداران تیم شمال لندنی تصور کنند می‌توانند در ترکیب تیم محبوب‌شان تغییر بزرگی ایجاد کنند، اما به یک‌باره همه‌چیز تغییر کرد.

گرت بیل تصمیم گرفت سرانجام مادرید را ترک کند و قلبش می‌گفت به منچستریونایتد نرود و دوباره پیراهن سفید را بپوشد. از زمانی که بیل فهمید باید رئال را ترک کند تا زمانی که دوباره تاتنهامی شد، خیلی طول نکشید. حالا هواداران تاتنهام با بیل روز‌های روشنی برای تیم‌شان تصور می‌کنند. البته گرت برای بازگشت به ترکیب اسپرز پس از ۷ سال باید کمی صبر کند، چراکه فعلاً مصدوم است. فراموش نکنید همزمان با بیل یک مادریدی دیگر هم به لندن آمد. سرخیو رگیلونِ بااستعداد که در سویا فصل پیش درخشیده بود، به ترکیب تیم مورینیو اضافه خواهد شد. ترکیب جدید سفیدپوشان لندنی با ورود بیل که با سیستم ۳-۳-۴ آرایش خواهد شد، را بررسی خواهیم کرد.

دروازه
هوگو لوریس جایگاهی مطمئن دارد. او کاپیتان اسپرز است و اگر مثل فصل پیش که آن مصدومیت ناگوار برایش پیش آمد، از میدان دور نشود، مثل همیشه شماره یک خواهد بود. اقدام مورینیو برای جذب جو هارت عجیب بود، چراکه این دروازه‌بان افت‌کرده در حالی به تاتنهام آمده که فصل قبل در غیاب لوریس، پائولو گاسانیگا آرژانتینی عملکرد نسبتاً خوبی داشت.

دفاع
دفاع‌های میانی همان قبلی‌ها هستند، اما در کناره‌ها تغییر می‌بینیم. توبی آلدرویرلد که یک سال پیش تا مرز جدایی از تاتنهام هم پیش رفت، زوج داوینسون سانچس کلمبیایی خواهد بود. فعلاً آقای‌خاص به آن‌ها اعتماد دارد. سرخیو رگیلون در سمت چپ دفاع گزینه اول خواهد بود، چراکه مورینیو دیگر دنی رُز را نمی‌خواهد و حتی این بازیکن شماره هم ندارد. از طرفی سرژ اوریه چند پیشنهاد از لورکوزن و میلان و تیم‌های دیگر دارد و احتمالاً جدا خواهد شد. مت دوهرتی هم یکی از معدود بازیکنانی بود که مورینیو با اطمینان در لیست خریدش قرار داد. او سمت راست خط دفاعی تاتنهام را گرفته و به آن صورت رقیبی هم ندارد.

هافبک
تانگی اندومبله فصل پیش چندان وضعیت خوبی نداشت. حتی گفته می‌شد مورینیو مشکلی با جدایی‌اش ندارد. به نظر می‌رسد در دوران پساکرونا او رضایت آقای‌خاص را جلب کرده و حتی به ترکیب اصلی هم بازگشته. پیرامیل هویبیرگ انتخاب جالبی برای خط میانی تاتنهام بود. هافبکی جنگنده و خلاق که در ساوتهمپتون خودی نشان داد. بازیکن سابق بایرن‌مونیخ بازی‌گردان اصلی اسپرز در این فصل است. جیووانی لوسلو هم خیلی خوب و زود در تاتنهام جا افتاد. او هم بازیکنی خلاق است که از انتخاب‌های اصلی مورینیو هست و خواهد بود. دله اَلی هم در صورتی که به شرایط آرمانی برگردد می‌تواند جای لوسلو یا اندومبله را بگیرد. او حتی توانایی بازی به‌عنوان وینگر را هم دارد.

حمله
چه خط حمله جذابی. تصور کنید گرت بیل کنار هری کین قرار می‌گیرد. بازیکنان بریتانیایی و محبوب تاتنهامی‌ها. هری کین که مرد اول خط حمله تاتنهام است و مثل همیشه شانس آقای‌گلی دارد. دو فصلی می‌شود آمار گل‌های کین پایین آمده که شاید با حضور بیل روی او هم تأثیر بگذارد و باز هم مثل دو سال پیش به مرز ۳۰ گل برسد. بیل هم تصمیمی منطقی گرفت و حالا جایی قرار دارد که به او اعتماد می‌کنند. در واقع هم از حاشیه دور شد و هم جایی قرار دارد که هواداران تحویلش می‌گیرند. دیگر خبری از کشمکش با هواداران نیست و بیل می‌تواند فقط به بازی‌اش فکر کند. فصل پیش هئونگ مین سون بهترین بازیکن تاتنهام بود و بعید است به نیمکت تبعید شود تا بازیکنانی مثل استیون برخواین، اریک لاملا یا لوکاس مورا یکی از اضلاع مثلث خط حمله باشند. در واقع جنس آقای‌خاص جور شده، به‌خصوص در خط حمله.

نظر شما