شناسهٔ خبر: 42803425 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

به‌دلیل بحران کرونا صورت می‌گیرد

معرفی برنده گنکور ۲۰۲۰ از پنجره رستوران

ایبنا : امسال آکادمی گنکور به سبب بحران سلامتی، نام برنده گنکور ۲۰۲۰ را از بالکن رستوران دورانت در پاریس معرفی خواهند کرد و خبرنگاران و علاقه‌مندان نیز می‌توانند در خیابان مقابل همین رستوران در جریان اخبار مهم‌ترین رویداد ادبی فرانسه قرار بگیرند.

صاحب‌خبر -

در این دوره برخلاف سال‌های گذشته هیچ ازدحامی در رستوران دورانت در پاریس که طبق روال هر سال اعضای هیات‌داوری جایزه گنکور برای اعلام نام برنده دور هم جمع می‌شدند، نخواهد شد و آکادمی گنکور که اکنون ریاست آن را دیدیه دکوئن بر عهده دارد روز ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان)، جانشین ژان‌پل دوبوا، برنده گنکور ۲۰۱۹ را از پنجره رستوران معروف پاریسی معرفی خواهد کرد.

فرانسوا روسینو، نماینده عمومی این جایزه روز گذشته به لیورابدو گفت که این تصمیم به‌منظور احترام به حفظ فاصله‌اجتماعی گرفته شده و نیز یک سیستم صوتی برای پوشش فضای رسانه‌ای خارج از رستوران نصب خواهد شد و عکاسان و خبرنگاران از خیابان گیون، مقابل پنجره رستوران می‌توانند به‌صورت زنده اخبار لحظه به لحظه این جایزه را دنبال کنند.

 او گفت که همه امور و جزئیات دیگر مربوط به این جایزه بین رستوران و اعضای آکادمی درحال بحث و بررسی است.

جایزه «گنکور» اولین‌بار در سال ۱۹۰۳ از سوی ژول و ادمون گنکور راه‌اندازی شد. اگرچه برنده این جایزه تنها مبلغی ناچیز معادل ۱۰ یورو دریافت می‌کند، اما جایزه غیررسمی «گنکور» که فروش بالای رمان برنده را برای نویسنده‌اش به ارمغان می‌آورد، بسیار باارزش‌تر از جایزه اصلی است.

نظر شما