شناسهٔ خبر: 42803352 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

علی لطیفی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

بازیکنان از مربی موقت حساب نمی‌برند/ نوری بدون دستیار ایرانی در استقلال موفق نمی‎‌شود

پیشکسوت استقلال گفت: نام مربی موقت در هر تیمی باعث می‌شود بازیکنان آن تیم حرف‌شنوی لازم را از سرمربی نداشته باشند.

صاحب‌خبر -

علی لطیفی، بازیکن اسبق تیم فوتبال استقلال، در گفت‌وگو با گروه ورزشی خبرگزاری برنا در خصوص دیدار استقلال مقابل الشرطه عراق، اظهار داشت: بازی استقلال مقابل الشرطه را باید به دو بخش متفاوت تقسیم کنیم. در نیمه اول استقلال یک تیم کاملا بحران زده بود و با هر حمله از سوی عراقی‌ها روزنه‌های دفاعی تیم باز می‌شد. دلیل اصلی این اتفاق ترکیب اشتباهی بود که مجید نامجومطلق چید که نتیجه آن سردرگمی بازیکنان بود. علت دیگر این نمایش ضعیف استقلال دوری تیم از شرایط مسابقه بود و در نهایت همه چیز دست به دست هم داد تا فوتبال ضعیفی را از آبی‌پوشان در نیمه اول ببینیم

پیشکسوت استقلال افزود: در نیمه دوم ورق به سود استقلال برگشت چون تیم رقیب برخلاف استقلال استراحت نکرده بود و بازیکنانش به ریکاوری جسمی و روحی نیاز داشتند. ضمن اینکه الشرطه‌ای‌ها در نیمه اول پرسینگ را از زمین استقلال شروع کردند و همین باعث شد آبی‌ها در نیمه خودی محبوس باشند اما هیچ تیمی در دنیا نمی‌تواند 90 دقیقه پرسینگ کند و همین باعث شد عراقی‌ها کم بیاورند. علاوه بر این غیرت و انگیزه ایرانی در نیمه دوم به کمک استقلال آمد و باعث شد فوتبال زیبایی را از این تیم شاهد باشیم که البته متاسفانه با 3سه امتیاز همراه نشد. این نتیجه کار استقلال را برای صعود دشوار کرد و فکر می‌کنم نمی‌توان امید زیادی به صعود این تیم از مرحله گروهی داشته باشیم.

او با اشاره به مربیگری نامجومطلق در استقلال ادامه داد: نام مربی موقت در هر تیمی باعث می‌شود بازیکنان آن تیم حرف‌شنوی لازم را از سرمربی نداشته باشند. نامجومطلق نه فرصت این را داشت که تفکرات خود را دیکته کند نه اینکه خصوصیات او برای مربیگری در تیمی مثل استقلال مناسب است. علاوه بر این هواداران دیگر حضور مربی ایرانی روی نیمکت استقلال را بر نمی‌تابند و خواستار حضور مربی خارجی درجه یک در این تیم هستند که این خواسته هم با توجه به قوانین موجود انجام شدنی نیست. 

لطیفی در خصوص احتمال حضور الکساندر نوری در استقلال بیان کرد: در شرایط موجود الکس نوری بهترین انتخاب برای استقلال است چون هم ایرانی است و مشکل منع قانونی برای حضور در ایران ندارد و هم با فوتبال روز دنیا رشد کرده است. البته این موضوع هم نمی‌تواند به خودی خود تضمینی برای موفقیت او باشد چون نوری شناختی از روحیات و خصوصیات بازیکنان ایرانی ندارد و باید کسی کنار او باشد که بتواند پل ارتباطی بین این مربی و بازیکنان استقلال باشد. علاوه بر این ما وقتی می‌خواهیم مربی بزرگی مثل نوری را به استقلال را بیاوریم باید به فکر تامین امکانات و خواسته‌های او هم باشیم. 

بازیکن اسبق استقلال در ادامه گفت: فوتبال ایران سال‌هاست از معضل کمبود امکانات رنج می‌برد. مربیان خارجی در کشورهای دیگر بهترین ابزار و امکانات را به کار می‌گیرند اما در ایران این‌طور نیست و ما حتی با کشورهای عربی هم قابل قیاس نیستیم. ضمن اینکه بحث پرداخت دستمزد نوری هم وجود دارد و باشگاه استقلال اگر واقعا می‌خواهد او را به عنوان سرمربی خود انتخاب کند باید تمهیدات لازم برای فراهم کردن امکانات مناسب و پرداخت به موقع دستمزد او را بیندیشد. 

لطیفی خاطرنشان کرد: با حضور نوری و فراهم شدن امکانات لازم برای او می‌توانیم امیدوار به موفقیت تیم در فصل آینده باشیم البته به شرطی که مدیریت استقلال از وجود افراد دلسوز و فوتبالی بهره ببرد ضمن اینکه به نظر می‌رسد حلقه گمشده این روزهای استقلال اتحاد و وفاق بین مدیران باشگاه است که امیدوارم این معضل هم برطرف شود تا هواداران بعد از سال‌ها سختی طعم موفقیت و قهرمانی را بچشند. 4

بیشتر بخوانید:

برچسب‌ها:

نظر شما