شناسهٔ خبر: 42803162 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

در خرم آباد انجام گرفت؛

رونمایی ازمستند « با یک خبرنگار » روایتگر زندگی خبرنگار لرستانی دفاع مقدس

فیلم مستند « با یک خبرنگار » که به بررسی احوالات و زندگی " حسن مرادی " عکاس و خبرنگار لرستانی دفاع مقدس می پردازد در اولین روز از هفته دفاع مقدس در خرم آباد رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

‍ به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛  در این مراسم که با حضور  محمود ثمینی؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، احمدحسین فتایی؛ مدیرکل و معاونین هنری و فرهنگی اداره کل برگزار شد، فیلم مستند « با یک خبرنگار » روایتی از زندگی " حسن مرادی" خبرنگار پیشکسوت دفاع مقدس رونمایی شد.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در این خصوص گفت: این مستند به سفارش معاونت هنری و سینمایی اداره کل و توسط انجمن سینمای جوانان لرستان تولید شده و قرار است در صورت بهبود شرایط موجود و با رعایت پروتکل های بهداشتی در یک مراسم رسمی و با حضور مقامات استانی اکران خصوصی شود.

احمد حسین فتایی افزود: حضور هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه استان در جبهه های جنگ و در پشت جبهه موجب خلق آثار هنری ماندگاری گردیده که حفظ و حراست از آنها و همچنین معرفی صاحبان این آثار به نسل نوجوان و جوان جامعه می تواند به توسعه و ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت در جامعه کمک کند.

 حسن مرادی از پیشکسوتان عرصه مطبوعات استان لرستان است که از سال ۱۳۵۶ و در دوره دانش آموزی کار عکاسی خبری را در روزنامه کیهان آغاز کرده و اولین عکس خبری تظاهرات انقلابی مردم خرم آباد را که در همین روزنامه چاپ شده،به ثبت رساند.

 این عکاس، خبرنگار و جانباز شیمیایی دفاع مقدس از سال ۱۳۶۱ و به عنوان سرپرست روزنامه جمهوری اسلامی در لرستان ضمن حضور در جبهه های جنگ و عملیات هایی همچون شکست حصر آبادان، فتح المبین، والفجر ۸ ( فاو )، والفجر مقدماتی، کربلای ۱۰، حاج عمران، شاخ شمیران و مرصاد، به ثبت تصاویر ماندگاری از رشادت ها، جانفشانی ها و دلاوری های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس پرداخت.

 

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما