شناسهٔ خبر: 42802776 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مستند «ایستاده در چهار راه فرهنگ و تاریخ» در شبکه 4

مستند «ایستاده در چهار راه فرهنگ و تاریخ» ، زندگی استاد شهرام اقبال زاده در قالب مجموعه «حکایت دل» شبکه چهار سیما به تصویر می کشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، مستند «ایستاده در چهار راه فرهنگ و تاریخ» عنوان قسمتی از مجموعه «حکایت دل» است که به معرفی استاد اقبال زاده نویسنده، مترجم و منتقد ادبیات کودکان و نوجوانان می پردازد. این مستند 31 شهریور ماه ساعت 21 از شبکه چهار سیما پخش می شود.

استاد شهرام اقبال زاده، مترجم، نویسنده، ویراستار و منتقد ادبیات کودک و نوجوان درسال ۱۳۳۳ در شهر کرمانشاه به دنیا آمد. او دانش‌آموخته زبان و ادبیات انگلیسی در دانشگاه تهران است. شهرام اقبال زاده فعالیت ادبی خود را با انتشار مقالاتی درباره ادبیات به ویژه ادبیات کودک و نوجوان در مطبوعات شروع کرد و با عضویت در نهادهای ادبی مانندانجمن نویسندگان کودک و نوجوان، و شورای کتاب کودک گسترش داد. او دو دوره عضو هیئت مدیره انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، و دبیر و سخنگوی آن بوده است.

«حکایت دل» به تهیه کنندگی علیرضا حسینی وکارگردانی بیژن شکرریز، مجموعه مستندی از زندگینامه، پرتره علمی و حرفه‌ای اساتید فاخر و مشاهیر معاصر کشور است که دوشنبه ها ساعت 21 از شبکه چهار سیما پخش می شود.

بازپخش این برنامه سه‌شنبه، اول مهر، ساعت ١٧ خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما