شناسهٔ خبر: 42802474 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

امام جمعه شاهین شهر مطرح کرد؛

تعالیم دفاع مقدس؛ عامل اقتدار نظام و شکل گیری مکتب مقاومت

اصفهان - حجت الاسلام هاشمی گفت: دشمن به هیچ وجه نمی‌خواهد تعالیم دفاع مقدس در جامعه ما حتی در حد شعار هم زنده بماند چراکه حداقلهای این مکتب برای استکبار جهانی خطرناک است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام قاسم هاشمی امام جمعه شاهین شهر، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه تعالیم آکادمیک و همینطور تعالیم دینی توصیه می‌کنند که انسان به تاریخ و گذشته سرزمین خود توجه داشته باشد، گفت: انسان باید تجربیات گذشته را در نظر بگیرد و برای آینده مسیر خود را ترسیم کند، هم تجربیات موفق و هم تجربیات عبرت آموز باید در آموزه‌های زندگی انسان باشد.

امام جمعه شاهین شهر با اشاره به تأکید امام علی(ع) پیرامون اهمیت فراگیری تاریخ، خاطرنشان کرد: هشت سال دفاع مقدس که توفیقات بی‌شماری در عرصه های سیاسی، نظامی و اجتماعی داشته است که با محاسبات مادی نیز سازگار نیست مسأله‌ای است که دشمنان نمی‌خواهند ما به آن بپردازیم و تبدیل به فرهنگ و آموزه‌های جامعه ما بشود.

فرهنگ دفاع مقدس مانع موفقیت دشمنان است

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال فراموش شدن دستاوردها و آموزه‌های دفاع مقدس هستند، اظهار کرد: فرهنگ دفاع مقدس مانع موفقیت دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی در مسیر مبارزه با انقلاب اسلامی خواهد شد و به همین دلیل است که دشمن تلاش می‌کند تا آموزه‌های دفاع مقدس و فرهنگ مقاومت در جامعه ما به دست فراموشی سپرده شود.

حجت الاسلام هاشمی تعالیم دفاع مقدس را از عوامل اقتدار نظام مقدس اسلامی و شکل گیری مکتب مقاومت در منطقه دانست و تصریح کرد: دشمن به هیچ وجه نمی‌خواهد تعالیم دفاع مقدس در جامعه ما حتی در حد شعار هم زنده بماند چرا که حداقل های این مکتب برای استکبار جهانی خطرناک است.

امام جمعه شاهین شهر با اشاره به مقاومت و استکبار ستیزی به عنوان تعالیم هشت سال دفاع مقدس، عنوان کرد: در جنگ تحمیلی ده‌ها ملیت وارد جنگ با یک انقلاب نوپا شدند و جنگی نابرابر علیه کشور ما شکل گرفت که به روی کاغذ باید همان پیش بینی‌های صدام عملی می‌شد و همانطور که او گفته بود باید چند روزه کشور ما به دست رژیم بعث اشغال می‌شد و صدام آنقدر به پیروزی خود مطمئن بود که با غرور از این پیروزی به خبرنگاران می‌گفت.

ترویج فرهنگ دفاع مقدس سرعت بخش انقلاب اسلامی است

وی به گستردگی و سیل کمک‌های کشورهای مختلف به صدام برای شکست دادن انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: تبعیت از ولایت، ایمان و برخورداری از آموزه‌های معنوی و شکل گیری مکتب مقاومت عامل پیروزی کشور ما در هشت سال جنگ تحمیلی نابرابر است که یک گنجینه ارزشمند برای کشور در شرایط کنونی است.

حجت الاسلام هاشمی ترویج و نشر آموزه‌های دفاع مقدس را عامل افزایش سرعت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: دشمن می‌خواهد مانع دستیابی جامعه ما به ویژه نسل جوان به مبانی قدرت انقلاب اسلامی بشود تا از این طریق شتاب روز افزون انقلاب اسلامی را با مشکل مواجه کند.

امام جمعه شاهین شهر ترویج و نشر فرهنگ دفاع مقدس و گسترش گفتمان مقاومت را از تعالیم قرآن کریم برشمرد و تصریح کرد: در جامعه امروز باید بیش از هر زمانی به عوامل پیروزی دفاع مقدس به صورت جدی نه شعاری پرداخته شود، برخورد شعاری با دستاوردهای دفاع مقدس اشتباه است بلکه باید به صورت عملیاتی این دستاوردها مورد تبیین و تحلیل و ارائه به جامعه قرار بگیرد.

دفاع مقدس باید درس‌نامه حوزه و دانشگاه باشد

وی ادامه داد: دفاع مقدس باید به عنوان درس‌نامه در حوزه علمیه و دانشگاه ما تدریس شود، حوزه انقلابی و حرکت پرشتاب به سمت آرمان‌های انقلاب اسلامی که منطبق با آرمان‌های امام حسین(ع) است با پرداختن به مبانی دفاع مقدس و رزمندگان و چگونگی شیوه پیروزی ما در دفاع مقدس محقق خواهد شد.

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه روحانیت پرچمدار دفاع مقدس است، اظهار کرد: تعداد شهدای تقدیمی حوزه علمیه به نسبت همه اصناف و اقشار در کشور بیشتر بوده است، در اصفهان چیزی حدود 3 هزار طلبه در زمان جنگ حضور داشته‌اند که از این تعداد حدود 600 نفر به شهادت رسیده اند و هیچ صنفی به اندازه روحانیت شهید در دفاع مقدس نداشته است.

صنف طلاب و روحانیون بیشترین شهید را به کشور تقدیم کرده است

امام جمعه شاهین شهر روحانیون و طلاب را پیشگام رزمندگان دفاع مقدس در اعزام و حضور به جبهه توصیف کرد و افزود: در پیام رسانی و تبیین دفاع مقدس باید این مسأله پیشگامی حوزه علمیه توسط راویان و مبلغان مطرح بشود، مطرح شدن این موضوع در کنار عوامل پیروزی دفاع مقدس می‌تواند در تبیین گفتمان مقاومت به خوبی اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم عمل‌گرا باشیم در عصری که شاهد هستیم دشمن به دنبال تحریف حقایق است، موضع تقابلی ما باید تبیین دفاع مقدس و حقایق پیدا و پنهان هشت سال جنگ تحمیلی باشد تا هم گفتمان دفاع مقدس در جامعه ترویج شود و هم مانعی باشد بر سر راه تحریف دفاع مقدس از سوی دشمنان، تبیین موجب بصیرت افزایی می‌شود و حربه تحریف دشمن را خنثی خواهد کرد.

حجت الاسلام هاشمی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس برای مردم ما به خوبی قابل لمس است و تبیین صحیح و دقیق دفاع مقدس می‌تواند اثرگذاری ویژ‌ه‌ای داشته باشد و این یکی از وظایف مهم مبلغان است که با تبیین دفاع مقدس مانع تحریف دفاع مقدس بشوند./1304/ت302/ب1

نظر شما