شناسهٔ خبر: 42802386 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مدیرکل تعاون و کار کرمانشاه:

استان کرمانشاه رتبه چهارم پرداخت تسهیلات کرونایی را دارد

حسن عزیزی, مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت : استان کرمانشاه با ۳۷ درصد پرداخت تسهیلات کرونایی رتبه چهارم در کشور را دارد،

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصادنیوز , حسن عزیزی در هفدهمین کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه اظهار داشت: براساس آمار ثبت شده در سامانه رصد ۳۱۲۳۶ اشتغال توسط دستگاه های اجرایی استان طی ۶ ماهه اول سال ایجاد شده است این در حالی است که اشتغال پیش بینی شده ۴۷۳۰۸ بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه  با اشاره به تسهیلات پرداختی به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا بیان داشت: تاکنون ۱۲۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات به واحدهای استان پرداخت شده است.

این مسئول با بیان اینکه استان کرمانشاه با ۳۷ درصد پرداخت تسهیلات کرونایی رتبه چهارم در کشور را دارد، گفت: همچنین از نظر میزان تسهیلات جایگاه یازدهم را در کشور داریم.

عزیزی همچنین با اشاره به طرح پرداخت یارانه دستمزد ادامه داد: سال گذشته هشت استان از جمله کرمانشاه پایلوت اجرای این طرح بودند و امسال  این تعداد افزایش یافته است.

این مسئول بیان داشت: یک هزار و ۳۶۱ کارفرما از استان های پایلوت در این طرح ثبت نام کردند که سهم استان کرمانشاه ۳۹۳ کارفرما است و کرمانشاه جایگاه نخست را در این زمینه در کشور کسب کرد.

وی همچنین گفت: در مجموع هشت استان ۶ هزار و ۶۵۱ نفر برای دریافت یارانه دستمزد نام نویسی کردند که سهم استان ما یک هزار و ۱۷۲ قرارداد بود که در این زمینه رتبه دوم کشوری را به دست آوردیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: تغییرات در زمینه شرایط پرداخت این تسهیلات به وجود آمده که از جمله آن می توان به تعلق گرفتن این تسهیلات به افراد دارای مدرک دیپلم، نبود

شرایط سنی برای بانوان و .... اشاره کرد.

این مسئول گفت: برخی کارگاه ها نیز از جمله شرکت های دانش بنیان، استارت آپ ها و شرکت هایی با رویکرد اقتصاد مقاومتی در اولویت پرداخت هستند و همچنین امسال ۱۴ رسته آسیب دیده از کرونا نیز به این اولویت ها افزوده شده است.

 

انتقاد معاون استاندار کرمانشاه از کلنگ زنی های‌ زودرس

هدایت حاتمی اظهار داشت: کارهای اقتصادی و سرمایه گذاری با پیگیری و شبکه سازی میان مدیران، مسئولان و فرمانداری ها سامان می پذیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه ایرادی که در برخی شهرستان ها وجود دارد، کلنگ زنی های زودرس است، افزود: کلنگ زنی هایی در برنامه سفرهای مسئولان قرار داده شده و موجب ایجاد نارضایتی می شود.

حاتمی ادامه داد: فرمانداران بر روی پروژه هایی که کلنگ زنی شده تدبیر کنند.

این مسئول تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم شهرستان سنقر پتروشیمی است که به یاری خدا سامان خواهد گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه بیان داشت: طرح گردشگری سد جامیشان از طرح هایی بود که زود کلنگ زنی شد در حالی که زیرساخت های لازم برای آن فراهم نشده بود.

وی عنوان کرد: در خصوص بحث ادوات کشاورزی نیز اگر طرحی دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی بود جزو اولویت ها قرار خواهد گرفت.

این مسئول با اشاره به اینکه حوزه صنعت در اشتغالزایی پیشرو است، گفت: متاسفانه سهم صنعتی استان کرمانشاه پایین است و یکی از عوامل افزایش آمار بیکاری در استان طی فصل زمستان این مقوله است.

وی با تاکید بر اینکه باید در بخش صنعت استان تحول به وجود آوریم، گفت: اگر پیچیدگی اقتصادی بیشتر شود به تبع آن ارزش افزوده نیز افزایش می یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه بر لزوم فراهم شدن منابع اعتباری لازم برای ایجاد بانک بروز بیکاران استان تاکید کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه زمینه سرمایه گذاری در استان فراهم است، ادامه داد: ما به برخی فرآیندهای سرمایه گذاری مسلط نیستیم و اشرافیت کامل را بر سرمایه گذاران نداریم.

حاتمی خاطر نشان کرد: انعقاد قرارداد و فروش اراضی صنعتی طی ۳ سال گذشته در کرمانشاه معادل سالهای قبل از آن است.

این مسئول با اشاره به ظرفیت های استان بیان داشت: کرمانشاه استانی مستعد است و نظام جمهوری اسلامی ایران زیرساخت های زیادی را از گذشته در این استان فراهم کرده است و در حال حاضر نیز ما باید با سرمایه گذاری از آنها بهره برداری کنیم.

حاتمی تصریح کرد: فرآیند سرمایه گذاری فرآیندی متغیر است و از این رو همه مدیران و دستگاه های اجرایی باید در این زمینه تلاش کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه همچنین بر تسهیل صدور مجوزهای تاسیس و ساخت در حوزه سرمایه گذاری تاکید کرد.

این مسئول همچنین با انتقاد از پایین بودن سهم استان کرمانشاه در جذب تسهیلات سهم منابع ایجادی استان در تبصره ۱۸ گفت: این جایگاه برای مجموعه مدیریتی استان قابل قبول نیست و باید به جایگاه مناسبی در کشور بعد از استان های صنعتی دست یابیم.

 

انتهای پیام/

نظر شما