شناسهٔ خبر: 42801986 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

چهل‌سالگی سرو/ شهید «محمد یدالله‌زاده خوشابی»؛

در همه صحنه‌های سیاسی، فرهنگی و امورات كشور حضور فعالانه داشته باشید

در فرازی از وصیت‌نامه وصیت‌نامه شهید «محمد یدالله‌زاده خوشابی» آمده است: همه خانواده و اهل ده و شما وظیفه دینی و اسلامی دارید در همه صحنه‌های سیاسی و فرهنگی و امورات كشور حضور فعالانه داشته باشید و به خاطر اسلام مبارزه نمایید هدفی كه امام عزیزمان دنبال می‌كند هدف امام حسین (ع) و ائمه معصومین صلوات الله می‌باشد.

صاحب‌خبر -

رویداد‌های مهم این روز در تقویم شمسی (۳ مهر) • ولادت شهید سیدمرتضی موسوی (استان بوشهر، شهرستان گناوه) (۱۳۴۰ ه.ش) • ولادت شهید محمد علی مبارک (استان اصفهان، شهرستان فلاورجان) (۱۳۴۴ ه.ش) • انتخاب شهید «محمدجواد تندگویان» بعنوان وزیر نفت دولت شهید رجایی (۱۳۵۹ ه.ش) • شهادت شهید احمد رجب خیشگر (استان خوزستان، شهرستان دزفول) (۱۳۵۹ ه.ش) • شهادت شهید ولی‌الله قنبر تبار احمدی (استان مازندران، شهرستان بابلسر) (۱۳۵۹ ه.ش) • شهادت شهید امیر ابراهیم دربندی (استان تهران، شهرستان شمیرانات) (۱۳۶۰ ه.ش) • شهادت شهید جلال نجفی بی صفر (استان آذربایجان غربی، شهرستان ارومیه) (۱۳۶۱ ه.ش) • شهادت شهید علی رضا زارعی (استان تهران، شهرستان تهران) (۱۳۶۱ ه.ش) • شهادت شهید فتاح حاتمی حاجی آبادی (استان کرمانشاه، شهرستان اسلام آباد غرب) (۱۳۶۲ ه.ش) • شهادت شهید محمد علائی (استان مازندران، شهرستان نور) (۱۳۶۴ ه.ش) • شهادت شهید سیدهاشم آراسته (استان خراسان رضوی، شهرستان مشهد) (۱۳۶۵ ه.ش) • شهادت شهید حسین کیان پور (استان مازندران، شهرستان محمودآباد) (۱۳۶۵ ه.ش) • شهادت شهید اسمعیل همتی (استان البرز، شهرستان کرج) (۱۳۶۵ ه.ش) • شهادت شهید بهرام مظهری (استان تهران، شهرستان تهران) (۱۳۶۶ ه.ش) • سفر هیئت ایرانی به نیویورک برای انجام مذاکرات سه‌جانبه پس از پایان جنگ (۱۳۶۷ ه.ش) • شهادت شهید حبیب مجد توپکانلو (استان خراسان شمالی، شهرستان شیروان) (۱۳۹۱ ه.ش) • شهادت شهید یونس لگزایی (استان گلستان، شهرستان مینودشت، روستای قره چشمه) (۱۳۹۳ ه.ش) 

در همه صحنه‌های سیاسی، فرهنگی و امورات كشور حضور فعالانه داشته باشیدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس وصیت‌نامه شهید «محمد یدالله‌زاده خوشابی» را از نظر می‌گذرانیم.

شهید «محمد یدالله‌زاده خوشابی» فرزند «یدالله» در ششم آبان 1330 در ساری به دنیا آمد و در تاریخ تاریخ تولد 25 مهر 1359 به شهادت رسید.

وصیت به همسر و فرزندانم

اناالله و انا الیه راجعون

عقیده و جهاد زندگی. وصیت می نمایم اینجانب «محمد یدالله‌زاده خوشابی» فرزند یدالله كه 28 سال از عمرم می‌گذرد خوشحالم كه تازه متولد شدم بقدری خوشحالم كه می‌خواهم در هوا پرواز كنم در حالی كه وصیت می‌نوشتم با خوشحالی می‌نوشتم. اما چرا؟

وقتی كتاب را مطالعه می‌كردم سرگذشت امام حسین (ع) را می‌خواندم گریه می‌كردم كه چرا ما نبودیم امام حسین (ع) را یاری نماییم ولی بعد از سالها خدا امتحان كرد ما را كه ایران انقلابی گردیده كه چیزهایی را دیده‌ام كه نمی‌توانم بیان كنم ولی آن چیزی كه اهمیت دارد بهتر است بگویم از خود نمی‌گویم از امام خمینی می‌گویم به خدا قسم وقتی نامش را می‌برم چنان قدرت شهامت و شجاعت و شهادت در روحیه‌ام پیدا می‌شود ولی لیاقت كشته شدن را ندارم.

 جهاد، جهاد در راه خدا ولی در اینجا سخنی چند با با پدرم دارم: پدرم خداوند انسانی خلق كرده و از بنده خود امتحانی می‌گیرد تا این بنده‌ای كه او خلق كرده ایا در خدمت اوست یا در خدمت اجانب و شیاطین اگر در خدمت اوست باید طبق قرآن عمل شود و هیچ هراسی را در دل راه ندهد.

پدرم اینجا مدرسه عشق است راه عشق بازی است نه راه نبرد. ما وقتی آماده جنگ با دشمن می‌شویم عشقی است برای راه خدا كه در كربلا امام حسین (ع) وقتی می‌آید به میدان آهنگ جنگ نواخته می‌شود، می‌فرماید: اینجا جای عشق است برای راه خدا. چرا اینكه جنگی می‌كنی فرمان خدا را اطاعت می‌كنیم.

ما پیرو حسینیم و در مكتب حسین (ع) درس آموختیم. پدرم من وصیتم این است كه اگر من كشته شدم همه خانواده و اهل ده و شما وظیفه دینی و اسلامی دارید در همه صحنه‌های سیاسی و فرهنگی و امورات كشور حضور فعالانه داشته باشید و به خاطر اسلام مبارزه نمایید هدفی كه امام عزیزمان دنبال می‌كند هدف امام حسین (ع) و ائمه معصومین صلوات الله می‌باشد.

ولی در اینجا سخنی چند با همسرم و چهار فرزند دارم این است كه علی و اولیا و سلیمه و سكینه ولی همسرم سفارشم را خوب اجرا بكن وقتی گفتم می‌خواهم بروم كردستان همه شما مخالفت كردید ولی این بر خلاف اسلام و قرآن بود كسی كه با خداست ترسی ندارد خدا یار من و یاور شماست...

عقیده دارم من كشته شدم تمام فامیلان چه از مرد و چه از زن بجنگید با كفار برای قرآن است و تنها من نیستم ما صد هزار شهید داده‌ایم و من یكی از آنها. اما ادعا می‌كنم نهضت ما حسینیه رهبر ما خمینیه باید عمل داشته باشیم این یك مسئولیت بزرگی است كه بر دوش ماست من خلق نشدم كه همسری خوب برای تو و پدری مهربان برای فرزندانم باشم گر چه این یكی از وظایف كوچك من است زمانی كه كودكی یتیم نباشد این شكست است برای بشر و چه خواهرها و برادرها و چه مادرهای بی‌فرزند اما بدان همسرم تو به جای خودت مسئولیت از طرف خدا و از طرف من داری كه راه حضرت فاطمه (س) و یاران حضرت زینب (س) را ادامه دهی و مبادا كاری كنی كه دشمن خوشحال گردد.

همسرم مواظب خودت باش بخصوص برای فرزندانم. فرزندان عزیزم مبادا كاری كنید كه خلافی یا اشكالی از شما سر بزند همسرم تو می توانی از علی یك مرد واقعی و یك شیعه تحویل جامعه دهی و از اولیا و سلیمه و سكینه دختر قرآن خوان و مجاهد مسلمان تحویل اسلام دهی و آن وقت است كه رسالت زینب گونه‌ات را بخوبی انجام داده‌ای.

اما وصیتم به فرزندم علی. فرزند عزیزم علی. اگر كشته شدم هرگز احساس یتیمی نكن من زنده‌ام هرگز نخواهم مرد اگر شهید شاهدی باشم از تو انتظار دارم كه وقتی بزرگ شدی حرفم را فراموش نكنی خدا را فراموش نكنی از قرآن و اسلام و رهبر و پیشوایمان و روحانی متعهد و با عدالت جدا نباش و همیشه در جلسات مذهبی حاضر باش و آن روزی را جزء زندگی خودت بدان كه در حال مبارزه در جبهه حق علیه كفر و باطل هستی مسلمان ظاهر مباش با عمل و شجاع باش و اما دخترهایم.

 بنده علاقه خاصی به شماها دارم امیدوارم زنی رقیه و سكینه گونه باشید امیدوارم زینتتان حجاب‌تان باشد و امید از شما دارم كه زن واقعی اسلام باشید و از پدر و مادر و خواهرانم و برادرانم و عموها و پسرعموها و دخترعموها و همسایه‌ها و تمام دوستان و تمام فامیلان و عمه و دخترعمه‌هایم همان طور كه ذكر كردم می‌خواهم طلب بخشش نمایم.

امیدوام خداوند همه ما را به راه راست هدایت فرماید من همیشه به یاد شما دوستان و آشنایان و همه خدمتگزاران به اسلام هستم.

محمد یدالله‌زاده

انتهای پیام/

نظر شما