شناسهٔ خبر: 42801955 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران:

مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۹ صرفا ۴ روز است

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۹ از روز چهارشنبه ۲ مهرماه لغایت شنبه ۵ مهرماه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ "اسفندیار نظری" با بیان اینکه در صورت اتمام فرایند انتخاب رشته شماره رسید ۱۵رقمی توسط سیستم در اختیار کاربر قرار می گیرد، افزود: در صورتی که در زمان ثبت نام، اعلام علاقه مندی به رشته های با آزمون دانشگاه پیام نور و دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی صورت نگرفته است با پرداخت مبلغ  ۱۸۶۰۰۰ریال از طریق درگاه سازمان سنجش می توان نسبت به اعلام علاقه مندی به رشته های مذکور اقدام کرد.

وی خطاب به داوطلبان ادامه داد: در صورتی که در کارنامه مجاز به انتخاب رشته‌های دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی شده اید، در این مرحله با پرداخت هزینه مربوط به علاقه مندی به رشته‌های این دانشگاه ها به مبلغ ۹۳۰۰۰ریال از طریق درگاه سازمان می توانید اعلام علاقه مندی خود را اعلام کنید. سامانه انتخاب رشته مجازی از تاریخ ۲مهرماه از طریق درگاه سازمان سنجش قابل استفاده توسط متقاضیان مجاز به انتخاب رشته خواهد بود.

نظری تصریح کرد: متقاضیان علاقه مند به انتخاب رشته های تحصیلی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی (بجز متقاضیان چهار رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی) باید به درگاه دانشگاه آزاد اسلامی (www.azmoon.org) مراجعه نمایند. انتخاب رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی امسال در فرم انتخاب رشته سازمان سنجش باید وارد شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران همچنین خاطرنشان کرد: در صورت انتخاب رشته دوره روزانه و قبولی در آن، تحت هیچ شرایطی حق شرکت در آزمون سراسری سال آینده برای انتخاب رشته های روزانه را نخواهید داشت. متقاضیانی که در سهمیه ثبت نامی خود مغایرتی مشاهده می کنند لازم است تا تاریخ ۲مهرماه به ارگان های مربوطه مراجعه و نسبت به حل مساله سهمیه خود اقدام کنند.

شایان ذکر است متقاضیان در صورت مشاهده مغایرت در سوابق تحصیلی خود لازم است تا تاریخ ۲مهرماه به منطقه آموزش و پرورش شهرستان مربوطه  مراجعه کنند.

نظر شما