شناسهٔ خبر: 42801940 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

درآستانه روز سرباز درهفته دفاع مقدس

تعظیم و تکریم نیروهای وظیفه ناحیه مقاومت بسیج و خانوادهایشان در محله نوآباد نایین

به مناسبت روز سرباز درهفته دفاع مقدس ، فرمانده و نماینده ولی فقیه نایین با نیرو های وظیفه و خانواده هایشان در محله نوآباد نایین دیدارکردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از نایین " به مناسبت روز سرباز در هفته دفاع مقدس ، فرمانده و نماینده ولی فقیه ناحیه مقاومت بسیج به منظور تعظیم و تکریم سرباز، با نیروهای وظیفه و خانواده هایشان در محله نو آباد نایین دیدار کردند.

در ابتدا نیروی وظیفه برادر معدنچی ،چند آیه از کلام الله مجید را قرائت نمود.سپس فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نایین ،جناب سرهنگ محسن مهدی زاده ضمن تبریک و تهنیت هفته دفاع مقدس اشاره به مقام و منزلت  سرباز و سربازی در اوج نیروی جوانی کرد و گفت :از خانواده های معظم و مکرم کمال تقدیر و تشکر دارم که فرزندان خود را دراوج نیروی جوانی به خدمت مقدس سربازی ، برای حفظ وپاسداری از جمهوری اسلامی ایران به خدمت مقدس سربازی فرستادند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نایین گفت:به نیروهای  وظیفه احترام به پدر ومادر را سفارش میکنم و در طول دفاع مقدس افراد زیادی در این لباس مقدس به درجه شهادت نائل آمدند.

در ادامه استاد حوزه و روانشناس حجت الاسلام صالحی منش با موضوع سربازی ، تفکر بسیجی و کمک به جهش تولید برای نیروهای وظیفه و خانوادهایشان صحبت کرد و گفت : در اول صحبت های خود ایه ای از سوره ی نور میخوانم که خطاب به خانواده هاست که خداوند میگوید فرزندان خود را همسر دهید و اگر فقیر بودید من از فضل خودم به آنها میبخشم.

استاد حوزه و روانشناس گفت:مشکل ما اینجاست که به بانک بیشتر از خداوند اطمینان و اعتقاد داریم. هویت ما مسلمانان که قران و کلام اهل البیت (علیهم السلام) است را اهمیت نمیدهیم.و به معنای دیگر رفتار ما با هویت اسلامی فرق دارد.در آیه ای که بیان شد دوشرط برای ازدواج ذکرشده است یکی بلوغ عقلی و دیگری بلوغ جسمی یعنی  جوان بازوی کار داشته باشد و برخدا توکل کند وقطعا خداوند در این صورت کمک خواهد کرد.

حجت الاسلام صالحی منش گفت:اگر بخواهم یک ملاک بدهم برای شما جوانان این است که اگر خوب باشی شخص خوب جلو راه تو سبز می شود و اگر بد باشی شخصی بد چلو راه تو سبز می شود.گاها ازدواج هایی انجام می شود که به اصلاح به آن میگویند ازدواج آتشی که شخص بدون در نظر گرفتن عیب های شخص فرد مورد نظر را به عنوان همسر انتخاب می کند که چنین زندگی دوامی نخواهد داشت.

استاد حوزه و دانشگاه در پایان گفت :در روانشاسی شناخت کامل یک شخص را (روان بنه )میگویند. گاها ازدواج هایی که آتشی انجام می شود این روان بنه را کامل نمی شناسند.برای شناخت  کامل همسر و روان بنه اش باید هیجانات (حب و بغض ها در حالات مختلف ) را شناخت  ، و از  محل مدرسه ،محل دانشگاه و محل کار طرف مقابل تحقیق کرد و به شناخت کامل رسیدتا ازواج اسلامی و موفق داشته باشید.

درپایان از نیرو های وظیفه و خانواده هایشان پزیرایی میوه وچایی انجام شد.

نظر شما