شناسهٔ خبر: 42801911 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

پرسپولیس در چه صورتی صعود می‌کند؟

ورزش سه

بعد از دو پیروزی پیاپی به نظر می‌رسید شرایط برای صعود شاگردان یحیی گل محمدی کاملا فراهم باشد اما شکست مقابل الدحیل کار را سخت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، پرسپولیس بعد از دستیابی به تنها یک امتیاز از دو دیدار ابتدایی، با شروع دوباره لیگ قهرمانان آسیا دو برد بزرگ برابر التعاون تجربه کرد تا با ۷ امتیاز به صدر جدول دست یابد.

بیشتر بخوانید:

کار سرخپوشان هم به اما و اگر کشید +عکس و فیلم

آنها بر این اساس با انگیزه و روحیه مناسبی برابر الدحیل قرار گرفتند اما حریف روی اشتباه داوری و اعلام پنالتی سه امتیاز را واگذار کردند تا این الدحیل باشد که اکنون با ۹ امتیاز در صدر حاضر شود و کار به روز آخر کشیده شود. شاگردان یحیی گل محمدی اکنون در انتظار برگزاری بازی دو تیم الشارجه و التعاون هستند تا شرایط مشخص خود برای صعود را پیش رو ببینند.

در جدول گروه سوم و بدون انجام دیدار پنجم بین دو تیم التعاون و الشارجه، پرسپولیس با ۷ امتیاز در رده دوم ایستاده و الدحیل ۹ امتیازی صدرنشین است.

الدحیل تحت هر شرایطی با کسب یک امتیاز از این گروه صعود خواهد کرد و پرسپولیس اما نیاز به سه امتیاز برابر الشارجه برای صعود دارد و تنها شرایط برای صدرنشینی و تیم دوم برای آنها متفاوت خواهد بود.

در صورت تساوی التعاون و الشارجه، نماینده عربستان ۷ امتیازی خواهد شد و به رده دوم می‌رسد و الشارجه اما با ۵ امتیاز در سودای پیروزی برابر پرسپولیس و شانس صعود خود خواهد بود. 

اگر التعاون برنده این بازی باشد، الشارجه به عنوان نماینده امارات از این گروه حذف خواهد شد و شانسی در بازی پایانی نخواهد داشت. التعاون اما با این سه امتیاز در صورت تساوی با کسب دهمین امتیاز خود در این گروه باید در انتظار این باشد که نتیجه پرسپولیس مشخص شود و با توجه به شکست در دو بازی رفت و برگشت مقابل پرسپولیس از دور رقابت‌ها حذف خواهد شد. با این حال پرسپولیس نیز برای صعود باید برنده بازی پایانی خود برابر الشارجه باشد.

شکست التعاون در این بازی، اما و اگرهای هفته پایانی را بیشتر خواهد کرد. در این صورت الدحیل در جدول ۹ امتیازی می‌شود، پرسپولیس با ۷ امتیاز در رده دوم، الشارجه با ۷ امتیاز در رده سوم و التعاون نیز با ۶ امتیاز چهارم خواهند بود و جدالی عجیب برای صعود در هفته پایانی شکل می‌گیرد. پرسپولیس در بازی پایانی خود برابر الشارجه با پیروزی مقابل حریف قطعا صعود خواهد کرد و تساوی برابر این حریف شرایط صعود را منوط به نتیجه التعاون و الدحیل خواهد کرد. جایی که شاگردان یحیی باید امیدوار باشند حریف عربستانی برابر الدحیل به برتری نرسد. 

بهترین حالت برای پرسپولیس این خواهد بود که در بازی امشب التعاون و الشارجه به تساوی دست یابند تا جدول این گروه با این امتیازات همراه شود؛ الدحیل ۹ امتیازی، پرسپولیس ۷ امتیازی، التعاون ۷ امتیازی و الشارجه ۵ امتیازی. در اینصورت الشارجه در بازی پایانی با توجه به شانس صعودی که خواهد داشت، بازی بازتری به نمایش خواهد گذاشت تا در صورت برتری احتمالی، شانس صعود به عنوان تیم دوم را داشته باشد و فرصت بهترین نصیب پرسپولیس خواهد شد. در این صورت التعاون نیز برای صعود به برد مقابل الدحیل نیاز دارد و در صورت شکست یا تساوی کار برای آنها تمام خواهد شد. 

نظر شما