شناسهٔ خبر: 42801859 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

مانور مشترک نظامی «قفقاز ۲۰۲۰» با حضور ایران

صاحب‌خبر -

رزمایش نظامی مشترک قفقاز-۲۰۲۰ به میزبانی روسیه با شرکت ۱۳ هزار نیروی نظامی از کشورهای جمهوری اسلامی ایران، چین، پاکستان، بلاروس و میانمار در منطقه جنوبی روسیه شامل حاشیه دریای خزر و دریای سیاه امروز (دوشنبه) آغاز شد و تا روز شنبه آینده ادامه دارد.
به گزارش سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو، در این رزمایش که در راستای سند «اقدامات در راستای تحکیم اعتماد و امنیت» وین مربوط به سال ۲۰۱۱ برگزار می‌شود، از جدیدترین  تجهیزات و دستاوردهای دفاعی و رزمی، سیستم‌های ضد موشکی، موشکی، هواپیماهای جنگنده، هلی کوپتر و سایر تسلیحات به روز استفاده می‌شود.
شبکه تلویزیونی زویوزدا متعلق به وزارت دفاع روسیه نیز امروز در گزراشی اعلام کرد: در این رزمایش، مسائل مربوط به بکارگیری نیروی نظامی ائتلاف کشورها برای تامین امنیت نظامی در جنوب غربی روسیه تمرین می‌شود. 
 رزمایش قفقاز-۲۰۲۰ در دو مرحله تا روز ۲۶ سپتامبر (روز شنبه هفته آینده) برگزار می‌شود که در مرحله اول ارگان‌های فرماندهی نظامی به طراحی اقدامات نظامی باتوجه به شرایط نظامی و سیاسی خواهند پرداخت و در مرحله دوم هم شرکت واحدهای نظامی در اقدامات جنگی تمرین خواهد شد.
این رزمایش برای تحکیم اعتماد و همکاری بین کشورهای واقع در جنوب روسیه و تامین امنیت و ثبات با شرکت کشورهای منطقه برگزار می‌شود. 
 در این رزمایش ۱۰ لشکر و واحدهای نظامی نیروی زمینی و پدافند هوایی و واحدهای دریایی ناوگان روسیه در دریای خزر و دریای سیاه و نیز واحدهای گارد ملی روسیه و وزارت موقعیت‌های اضطراری این کشور شرکت دارند.
  این رزمایش در میدان‌های نظامی حوزه نظامی جنوب روسیه شامل «پرودبوی»، آشولوک» و «کاپوستین یار» و پایگاه‌های هوایی «آرزگیرسکی» و «کوپانسکی» برگزار می‌شود. 
به گزارش وزارت دفاع روسیه، در دریای خزر و دریای سیاه تمرین‌های نظامی دریایی برگزار می‌شود و ناوهایی از ایران نیز در دریای خزر با روسیه همکاری خواهند کرد. 
در رزمایش قفقاز-۲۰۲۰ بیش از ۲۵۰ دستگاه تانک، حدود ۴۵۰ نفربر زرهی و بیش از ۲۰۰ عراده توپ و سیستم‌های موشکی و آتشباری بکار گرفته می‌شوند. 
به گزارش خبرگزاری دولتی تاس، در رزمایش قفقاز-۲۰۲۰ ، مجموعه‌های پدافند موشکی اس-۳۰۰ و اس-۴۰۰ بکار گرفته می‌شوند و بیش از ۵۰ هواپیما در آن شرکت دارند که ازجمله نیروهای نظامی را در مناطق رزمایش پیاده کرده‌اند.
 

نظر شما