شناسهٔ خبر: 42801781 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در لرستان:

رشد فرهنگی و اقتصادی جامعه نیازمند الگو گرفتن از دوران دفاع مقدس است

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بر ضرورت پای کار بودن همه برای پیروزی در جنگ اقتصادی امروز تأکید کرد و گفت: برای موفقیت در این زمینه باید از دوران دفاع مقدس درس گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، عصر امروز در دیدار با جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروهای مسلح استان که در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد، با تبریک چهلمین سالروز هفته دفاع مقدس و تقدیر از خانواده های شهدا، جانبازان، پیشکسوتان دفاع مقدس، اسرا و رزمندگان دفاع مقدس گفت: بشر امروزی از جهت فناوری، علم و تکنولوژی رشد و پیشرفت زیادی را پشت سر گذاشته و در هر لحظه ای که هستیم توسط بشر انفجار اطلاعات و آگاهی ها اتفاق می افتد.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: امروزه رشد همه جانبه زندگی بشر را دگرگون کرده ولی ستمگران، مفسدان و جهان خواران علم و تکنولوژی را در مسیر زور گویی، فساد، تبعیض و بی عدالتی به کار گرفته است.

وی عنوان کرد: کشور ایران در طول تاریخ فراز و نشیب های زیادی را طی کرده و آسیب های زیادی از طرف جهان خوارنی که به دنبال تحمیل منافع خود بر کشورهای دیگر هستند دیده است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی قدرتهای شرق و غرب منافعشان از ایران قطع شده که همین قطع منابع و نفوذ سبب وحدت بین آنها جهت حمایت از صدام جاه طلب برای جنگ علیه ایران است.

وی گفت : در ۸ سال دفاع مقدس لشکر قهرمان ۸۴ و تیپ ۵۷ حضرت ابوالفضل (ع) لرستان و عشایر غیور استان حضور فعال و پررنگ و پر ثمری در دفاع مقدس داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، تصریح کرد: باید برای اجرایی کردن رهنمودهای امروز رهبر معظم انقلاب که فرمودند هرچقدر زمان می گذرد باید فعالیت ها در باب جنگ و روشنگری ها و آثار ارزشمند دفاع مقدس بیشتر شود چون با گذشت تاریخ خاطرات به فراموشی سپرده می شود، چرا که دشمنانی که جنگ را بر ملت ایران تحمیل کردند به دنبال وارونه نشان دادن دستاوردهای دفاع مقدس هستند، تلاش کنیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی به زبان هنر باید حوزه هنری لرستان پای کار بیاید خاطر نشان کرد: برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی باید حوزه هنری و صدا و سیما برای ترویج پیام های شهدا و دفاع مقدس به نسل حاضر و آینده پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه دشمن در ایران به دنبال براندازی، تجزیه و اشغال کشور ایران است، اظهار داشت: دشمنان آرمان تجزیه ایران اسلامی را در سر داشتند که در هشت سال دفاع مقدس با رزم و جانفشانی دلاورمردان ایران به اهدافشان نرسیدید و امروز از طریق جنگ نرم وارد عمل شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی افزود: در جنگ تحمیلی، ایران از لحاظ سیاسی و دیپلماتیک با حفظ تمامیت ارضی کشور و از نظر دفاعی و هم از نظر تربیت، جوانان مومن، معنویت گرا، پای کار، انقلابی و اخلاق مدار پیروز شد.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: در جنگ تحمیلی نشان داده شد که از جهت سیاسی، دیپلماتیک، دفاعی، امنیتی، تربیتی و فرهنگی پیروز شده ایم ولی در پیروزی اقتصادی بر دشمنان هنوز در بین راه هستیم در همین راستا علاوه بر حفظ دستاوردهای فرهنگی در جنگ اقتصادی باید همه پای کار بیایند، پیشکسوتان جهاد ایثار امروز همانند دفاع مقدس لازم است برای ارتقای فرهنگی و توسعه اقتصادی میهن اسلامی حضور داشته باشند.

وی بیان کرد: اینکه امروزه شاهد حضور سپاه پاسداران و بسیج در قالب قرارگاه پیشرفت و همچنین ارتش و نیروی انتظامی هستیم حاکی از این است که هنوز در مسیر هستیم ولی مدیران باید این عرصه را باز کنند که همه مردم پای کار بیایند./۹۴۵۱/پ210/ب1

نظر شما