شناسهٔ خبر: 42801442 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

گفت‌وگوی بن‌زاید و راب در لندن درباره ایران

وزیران خارجه امارات و انگلیس روز دوشنبه در لندن دیدار کردند و ایران یکی از موضوعاتی است که در این دیدار مورد بحث قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دو طرف در این دیدار درباره روابط راهبردی میان دو کشور و راه‌های تقویت همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف گفت‌وگو کردند.

 
وزرای خارجه امارات و انگلیس آخرین تحولات در منطقه از جمله موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی مهم نظیر ایران، یمن و لیبی را نیز مورد بررسی قرار دادند.
 
عبدالله بن زاید و راب همچنین درباره اقدام اخیر ابوظبی در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کرده و ادعا کردند که این توافق نقش مهمی در تقویت امنیت و ثبات منطقه خواهد داشت.
 
در این دیدار «جیمز کلیورلی» معاون وزیر خارجه در امور خاورمیانه و شمال آمریکا و همچنین «منصور عبدالله بالهول» سفیر امارات در انگلیس و «عمر سیف غباش» معاون وزیر خارجه امارات در امور فرهنگی نیز حضور داشتند.
 
امارات متحده عربی و بحرین چند روز پیش از تصمیم خود برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خبر دادند و روز سه‌شنبه گذشته وزرای خارجه این دو کشور کوچک حاشیه خلیج فارس با حضور در کاخ سفید توافق سازش را با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و تحت نظارت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا امضا کردند.
 
این توافق در حالی امضا شد که این دو کشور عربی سال‌ها بود که روابط پنهانی با رژیم صهیونیستی داشتند.
 
انتهای پیام/.

برچسب‌ها:

نظر شما