شناسهٔ خبر: 42801157 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

خلبانان عملیات «کمان ۹۹» در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تجلیل می‌شوند

محمدرضا بختیاری

نشست تخصصی عملیات «کمان ۹۹» همراه با تجلیل از خلبان حاضر در این عملیات، فردا یک مهر در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، این نشست در راستای برنامه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس است که همزمان با سالروز این عملیات برگزار خواهد شد. در این نشست علاوه بر بررسی عملکرد و طرح‌ریزی عملیات «کمان ۹۹» به صورت تخصصی، از خلبانان حاضر در این عملیات تقدیر و تجلیل به عمل می‌آید.

نشست تخصصی عملیات «کمان ۹۹»، سه‌شنبه یکم مهر از ساعت ۹ صبح در سالن جلسات قصر شیرین موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزارخواهد شد.

عملیات «کمان ۹۹» یا «۱۴۰فروندی»، دوّمین عملیات هوایی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم بعث عراق است که سحرگاه  اول مهرماه ۱۳۵۹ انجام شد. این عملیات به تلافی حمله عراق در ۳۱ شهریورماه طرح‌ریزی و اجرا شد.

در این عملیات بیش از ۲۰۰ فروند هواپیمای جنگنده حضور داشتند که ۱۴۰ فروند از این تعداد از مرز ایران خارج و وارد مرز عراق شد و اکثر پایگاه‌های نظامی و حیاتی عراق را مورد هدف قرار دادند. شدّت این حملات به حدّی بود که برخی از پایگاه‌های هوایی عراق تا دو ماه غیرعملیاتی بود.

نمایشگاه ملی دست آوردهای دفاع مقدس و مقاومت با عنوان «اقتدار۴۰» و با شعار محوری «ما قوی هستیم» به مناسبت چهلمین سالگرد حماسه دفاع مقدس، از ۲ تا ۹ مهر در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برپا است.

انتهای پیام

نظر شما