شناسهٔ خبر: 42799458 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

رئیس بسیج هنرمندان سپاه کربلا در گفت و گو با بسیج مطرح کرد

عدم همکاری دستگاه‌های اجرایی با بسیج هنرمندان/ برگزاری سمپوزیوم ۴۰ نقاش حرفه‌ای در مازندران

رئیس سازمان بسیج هنرمندان سپاه کربلا از برگزاری سمپوزیوم ۴۰ نقاش حرفه‌ای در باغ موزه دفاع مقدس مازندران در هفته دفاع مقدس خبر داد.

صاحب‌خبر -
حمیدرضا هراسانی عصر امروز در گفت و گو با خبرنگار بسیج، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس ، از ۹ عنوان برنامه در چهل سالگی دفاع مقدس خبر داد و گفت: ۳ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس ، سه برنامه در هفته بسیج و سه برنامه دیگر نیز در دهه فجر استان مازندران تدوین و اجرا می‌شود.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه کربلا به ۳ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس اشاره کرد  و افزود:برگزاری ‌جشنواره شعر چهلمین سال دفاع مقدس ، رونمایی از کتاب شعر قاف قافیه (مجموع اشعار دفاع مقدس، انقلاب و سردار حاج قاسم سلیمانی) و نیز  و سمپوزیوم چهل نقاش حرفه‌ای استان با محوریت دفاع مقدس، از برنامه های این هفته است.
 
*برگزاری جشنواره «راز‌های ارغوانی» 

هراسانی در ادامه به جزئیات جشنواره شعر چهلمین سال دفاع مقدس پرداخت و گفت: جشنواره شعر با نام «راز‌های ارغوانی» به صورت کشوری و هم استانی برگزار شده است که از ۱۲۶ شاعر استان مازندران تعداد ۵۸۴  اثر شعر به دبیر خانه جشنواره استان مازندران ارسال شد.

به گفته این مسئول شاعران در ۷ موضوع، «روایت مردان و زنان حماسه ساز هشت سال دفاع مقدس»، «مکتب سلیمانی شهید والامقام شهید سلیمانی و شهدای مدافع حرم، مقاومت و مبارزه با استکبار»، «جهش تولید اقتدار وبالندگی شکست تحریم ظالمانه»، «الفبای ایثار، مدافعان سلامت»،   «کمک مومنانه، همدلی و مواسات»، «زخم‌های شلعه ور؛ افشای جنایت‌های ایادی استکبار جهانی و مقاومت جهانی مردم فلسطین، یمن، سوریه و عراق» , سبک زندگی ایران اسلامی شامل مسجد محوری، تحقق محله اسلامی، عفاف و حجاب، رشد جمعیت، فرزند آوری، تحکیم بنیان خانواده، ساده زیستی و مصرف کالای ایرانی» به رقابت پرداختند.

مسئول بسیج هنرمندان سپاه کربلا از برگزیده شدن ۱۰ شاعر در این جشنواره خبر داد و گفت:‌یک اثر هم شایسته تقدیر شناخته شد.

هراسانی در ادامه از برگزاری جشنواره شعر «راز‌های ارغوانی» در روز پنج شنبه ۳ مهرماه در باغ موزه دفاع مقدس استان هم خبر داد و اضافه کرد: اختتامیه جشنواره بعد از نماز مغرب  با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران، فرمانده سپاه کربلا و  مسئولان استانی برگزار می‌شود.

 مسئول بسیج هنرمندان سپاه کربلا با اشاره به اینکه  جشنواره شعر به صورت کشوری توسط سازمان بسیج هنرمندان کشور  در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: ۲۳ نفر از شاعران استان مازندران به مرحله کشوری جشنواره معرفی شدند.

هراسانی در ادامه با تصریح بر اینکه مقرر شد از  ۱۲۶ شاعری که در جشنواره شرکت کردند، ۴۰ شاعر معرفی شوند، اضافه کرد. از این تعداد شاعر، ۳۰ اثر شعر جمع آوری و با نام «راز‌های ارغوانی» کتاب شعر چهل سالگی دفاع مقدس که گزیده شاعران است، چاپ خواهد شد.
 
*رونمایی از کتاب شعر«قاف قافیه»

مسئول بسیج هنرمندان سپاه کربلا  به جشنواره شعردهه فجر در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد:‌مجموعه اشعاری که در این جشنواره ثبت شد،   اختتامیه آن در اوایل اسفند برگزار شد، اما کتاب اشعار برگزیده این جشنواره به نام «قاف قافیه» چاپ شده است که  در روز پنج شنبه سوم مهرماه رونمایی می‌شود.

هراسانی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه شاخصی که تا بحال در استان مازندران برگزار نشده است و بسیج هنرمندان برای اولین بار آن را در دهفته دفاع مقدس برگزار می‌کند، اشاره کرد و افزود: سمپوزیوم ۴۰ نقاش حرفه‌ای در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود.
 
*برگزاری  سمپوزیوم ۴۰ نقاش حرفه‌ای در باغ موزه دفاع مقدس

مسئول بسیج هنرمندان سپاه کربلا در همین باره توضیح داد:‌طبق فراخوانی که سازمان بسیج هنرمندان داده است،   ۱۲۲ نقاش (رنگ روغن)  برای حضور در این برنامه اعلام آمادگی کردند و اتود‌های اولیه با محوریت صحنه نبرد و دفاع مقدس داوری شد و از میان  آنها، ۴۰ نقاش شناسایی شدند.

 به گفته هراسانی ۴۰ نقاش روز شنبه ۵ مهرماه در باغ موزه دفاع مقدس به رقابت می‌پردازند و ۴۰ تابلو از صحنه دفاع مقدس تولید و بعد از داوری، ۵ نقاش برگزیده و ۲ نفر شایسته تقدیر، جوایزی به آنان اهدا خواهد شد؛ و تابلوی نقاشان در ۸ شهر مازندران  در معرض عموم قرار خواهد گرفت.

مسئول بسیج هنرمندان سپاه کربلا در ادامه سخنان خود به اجرای هنر‌های نمایشی هم اشاره کرد و گفت:با توجه به ۶۰۰ گروه تئاتر در کشور و ۴۰ گروه تئاتر در مازندران، گروه تئاتر بسیج هنرمندان تنها گروهی است که به جشنواره سراسری تئاتر مقاومت راه یافت .

هراسانی با اشاره به اینکه محتوای تئاتری که گروه بسیج هنرمندان در جشنواره تئاتر مقاومت کشوری روی صحنه خواهد برد درباره حماسه ۶ بهمن آمل است، اضافه کرد: جشنواره تئاتر هر دوسال برگزار میشود که سال گذشته تئاتر چهل سالگی بسیج برگزار شد.
 
*اجرای تئاتر خیابانی در هفته دفاع مقدس

مسئول بسیج هنرمندان سپاه کربلا در بخش  دیگری از سخنان به اجرای تئاتر بچه‌های مسجد در هفته دفاع مقدس هم اشاره کرد و یادآور شد:‌بخاطر شرایط کرونایی برخی از برنامه‌ها با محدودیت مواجه شد، اما در همه کانون‌های بسیج هنرمند، این آمادگی و ظرفیت هست که هر مسجد و اداره‌ای درخواست تئاتر خیابانی کند، گروه‌های تئاتر خیابانی آماده اجرای برنامه هستند کما اینکه برخی ادارات اعلام کردند  و در هفته دفاع مقدس تئاتر خیابانی اجرا می‌شود.

به گفته هراسانی  در هر یادواره شهدا اجرای تئاتر خیابانی نهادینه شده است، و به فرماندهان سپاه اعلام شد که یادواره شهدا به صورت هنری برگزار و از شاعران بسیجی استفاده شود.
 
عدم همکاری دستگاه های اجرایی با برنامه های هنری چهل سالگی دفاع مقدس

 مسئول بسیج هنرمندان سپاه کربلا در بخش‌های پایانی خود با قدردانی از فرماندهان بسیج هنرمندان در کشور، با اظهار گلایه از اینکه دستگاه‌های اجرایی در چهلمین سالگرد دفاع مقدس با بسیج هنرمندان هیچ همکاری نداشتند گفت: متاسفانه سازمان بسیج هنرمندان استان مازندران برای اجرای برنامه‌ها هنری به تنهایی فعالیت می کند.

هراسانی اضافه کرد:درخواست ما این است که سازمان‌های دولتی با بسیج هنرمندان هم افزایی داشته باشند، اما دولت هنوز برای بخش فرهنگی و هنری بودجه‌ای قائل نشده است.  

مسئول بسیج هنرمندان سپاه کربلا با تصریح بر اینکه بسیج جهادی کار می‌کند، افزود:جامعه و مردم در چهل سالگی دفاع مقدس نیاز به  برنامه‌های هنری و فرهنگی دارند. چرا که ما در سال‌های بعد چهل سالگی بسیج، دفاع مقدس. انقلاب را نداریم، امیدواریم  دولت در بخش تامین بودجه تدابیری بیندیشد و در بخش‌های هنری و فرهنگی هزینه کنندتا برنامه‌های فرهنگی و هنری مورد نیاز مردم تهیه و تولید شود.

به گفته هراسانی شهدا از ما انتظاری ندارند، اما ما وظیفه داریم ایثارگری شهدا و رزمندگان را نشان دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما