شناسهٔ خبر: 42799283 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

لیگ قهرمانان آسیا - قطر؛ پرسپولیس ایران صفر-الدحیل قطر یک/سپاهان صفر - العین صفر

شکست پرسپولیس برابر الدحیل با یک پنالتی مشکوک/توقف سپاهان مقابل العین

خبرگزاری تسنیم / پارسینه

تیم فوتبال پرسپولیس که صدرنشین گروه سوم مرحله مقدماتی بود در دیداری که می‌توانست با پیروزی در آن صعودش به مرحله بعد را قطعی کند، متحمل شکست شد تا کارش برای صعود پیچیده شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش پارسینه؛ هفته پنجم مرحله مقدماتی رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا در گروه سوم از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه امروز دوشنبه با دیدار تیم‌های پرسپولیس ایران و الدحیل قطر در ورزشگاه اجوکیشین دوحه پیگیری شد که این دیدار با شکست یک بر صفر سرخپوشان به پایان رسید.

ترکیب پرسپولیس: حامد لک، شجاع خلیل‌زاده، سید جلال حسینی (٧١ امید علیشاه)، حسین کنعانی‌زادگان، سیامک نعمتی، کمال کامیابی‌نیا (٧١ علی شجاعی)، میلاد سرلک (۶۵ احمد نورالهی)، احسان پهلوان، بشار رسن، وحید امیری و عیسی آل‌کثیر (۶۵ آرمان رمضانی).

ترکیب الدحیل: محمد احمد البکری، مهدی بن عطیه، احمد یاسر، لوئیز جونیور، ادمیلسون جونیور (٧۵ اسماعیل محمد)، کریم بوضیاف (٧۵ خالد محمد)، عبدالله الاحرک (۸۸ علی عفیف)، سلطان البریک، المعز علی، دودو ادواردو رودریگوئز (۶٨ محمد مونتاری) و رامین رضائیان.

سرخپوشان در نیمه اول این دیدار هر چند در اکثر دقایق بازی پایاپای و نزدیکی را با الدحیل به نمایش گذاشتند، اما در چند مقطع صاحب موقعیت‌های خوبی برای گلزنی شدند، اما نتوانستند از آن استفاده کنند.

در نیمه دوم هم دو تیم نمایش نزدیکی ارائه دادند و تا دقیقه ۵۷ همه چیز آرام پیش می‌رفت، اما در این دقیقه شجاعا خلیل زاده با هدف دفع توپ به همراه مهاجم الدحیل به هوا بلند شد که سرنگون شدن بازیکن حریف داور را وادار به دمیدن در سوتش به نشانه پنالتی کرد.

اعتراض بازیکنان پرسپولیس به این پنالتی ثمری نداشت و در دقیقه ۶۰ معز علی با ضربه‌ای دقیق دروازه پرسپولیس را باز کرد تا این تیم قطری شرایط بهتری نسبت به سرخپوشان ایران پیدا کند.
 
 
mp4
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_1063132" ><script type="text/JavaScript" src="https://parsine.com/fa/news/play/embed/656424/1063132?width=800&height=600"></script></div>
 
صحنه مشکوک به پنالتی برای پرسپولیس در محوطه جریمه الدحیل


پس از این گل یحیی گل محمدی با چند تعویض تلاش کرد تا تیمش را با روند هجومی تری وادار به جبران گل خورده کند.

در ۱۰ دقیقه پایانی تیم الدحیل به لاک دفاعی رفت و حتی مهاجمان این تیم هم برای دفاع در زمین خودشان حضور داشتند و پرسپولیس بر شدت حملاتش افزود. در دقیقه ۸۴ پرسپولیس پشت محوطه جریمه صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که این ضربه موقعیت خوبی را برای گلزنی سرخپوشان فراهم کرد، اما مدافعان پرتعداد الدحیل فرصت گلزنی را ندادند.

در دقیقه ۸۵ پرسپولیس صاحب یک ضربه ایستگاهی دیگر پشت محوطه جریمه و در موقعیت جدیدی شد که این ضربه هم ثمری برای سرخپوشان نداشت. در پنج دقیقه وقت اضافه پرسپولیس حملات زیادی را روی دروازه الدحیل پی ریزی کرد، اما موفق به زدن گل تساوی نشد.

سرخپوشان تهرانی که تا قبل از این دیدار با ۷ امتیاز صدرنشین گروه سوم بودند با شکست برابر الدحیل باید منتظر دیدار هفته پایانی باشند تا نتایج دیگر هم در صعودش تاثیرگذار باشد.

در گروه سوم تیم الدحیل با ۹ امتیاز صعودش به مرحله بعدی را قطعی کرده است. پرسپولیس با ۷ امتیاز و تا قبل از بازی پنجم التعاون و الشارجه دوم است و تیم التعاون با ۶ امتیاز سوم است.
 
نگاه آماری به بازی پرسپولیس و الدحیل

آمار دیدار تیم‌های پرسپولیس ایران و الدحیل قطر حکایت از تعادل در بازی این دو تیم دارد.

تیم فوتبال پرسپولیس در دیداری از هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل الدحیل قطر با یک گل شکست خورد. این در حالی بود که طبق آمار دو تیم در برخی معیار‌ها وضعیت بهتری نسبت به یکدیگر داشتند و نمی‌توان گفت: در کل کدام تیم از نگاه آماری وضعیت بهتری داشته است.

آمار این بازی را در زیر می‌بینید:

مالکیت توپ
پرسپولیس: ۵۳ درصد
الدحیل: ۴۷ درصد

آفساید
پرسپولیس: یک
الدحیل: یک

کرنر
پرسپولیس: ۲
الدحیل: ۸

پاس
پرسپولیس: ۴۶۳
الدحیل: ۴۰۱

شوت
پرسپولیس: ۹
الدحیل: ۱۱

شوت در چهارچوب
پرسپولیس: ۲
الدحیل: ۵

کارت زرد
پرسپولیس: یک
الدحیل: ۳
 
حاشیه بازی: 
 
زننده گل برتری الدحیل بهترین بازیکن دیدار با پرسپولیس شد

بازیکنی که گل پیروزی تیم فوتبال الدحیل را وارد دروازه نماینده ایران کرد به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

 هفته پنجم مرحله مقدماتی رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا در گروه سوم از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه امروز دوشنبه با دیدار تیم‌های پرسپولیس ایران و الدحیل قطر در ورزشگاه اجوکیشین دوحه پیگیری شد که این دیدار با شکست یک بر صفر سرخپوشان به پایان رسید.

در پایان دیدار پرسپولیس ایران و الدحیل قطر معز علی که در دقیقه ۶۰ و از روی نقطه پنالتی دروازه حامد لک را باز کرده بود، به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.
 
 
گزارش بازی سپاهان و العین
 
سپاهان صفر - العین صفر/ تیم نویدکیا بدون گل زده حذف شد
 
تیم فوتبال سپاهان در دیداری از مرحله گروهی لیگ قهرمانان برابر العین به تساوی رسید تا دیگر شانسی برای صعود از این مرحله نداشته باشد.
شکست پرسپولیس برابر الدحیل با یک پنالتی مشکوک/تساوی سپاهان و العین در نیمه نخست
 
تیم فوتبال سپاهان در دیداری از مرحله گروهی لیک قهرمانان آسیا امشب (دوشنبه) از ساعت ۲۱:۳۰ در دوحه قطر برابر العین امارات قرار گرفت. این مسابقه در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید. با این نتیجه سپاهان ۴ امتیازی شد و در رده سوم باقی ماند و دیگر شانسی برای صعود به مرحله حذفی ندارد. در سه مسابقه‌ای که سپاهان با هدایت محرم نویدکیا بعد از شروع مجدد مسابقات برابر النصر (دو بازی) و العین برگزار کرده، زردپوشان موفق نشدند گلی به ثمر برسانند.

نیمه نخست

سپاهان این مسابقه را با ترکیبی متفاوت از دو بازی قبلی‌اش آغاز کرد و نویدکیا تصمیم گرفت به نفراتی مثل محمد کریمی، رضا میرزایی و یاسین سلمانی از ابتدا میدان بدهد.

روش بازی سپاهان در این بازی تقریبا مشابه بازی اولش با النصر بود و زردپوشان دفاع را از نیمه خودی شروع می‌کردند. سپاهان برای امیدوار ماندن به صعود از این گروه باید برابر العین پیروز می‌شد، اما این مساله باعث نشد آن‌ها به آب و آتش بزنند. تعداد پاس‌های متوالی سپاهانی‌ها به عدد قابل توجهی نمی‌رسید و آن‌ها نتوانستند موقعیت خطرناکی روی دروازه حریف ایجاد کنند.

البته بازی بدون موقعیت گل هم نبود و بازیکنان العین در ۱۰ دقیقه ابتدایی مسابقه چند بار به نزدیکی دروازه سپاهان رسیدند و موقعیت‌های خوبی هم خلق کردند، اما واکنش‌های نیازمند باعث شد دروازه سپاهان بسته بماند.

نیمه دوم

سپاهان با دو تغییر در ترکیبش نیمه دوم را شروع کرد؛ آمدن دانیال اسماعیلی‌فر و سروش رفیعی به زمین سر و شکل سپاهان را تهاجمی‌تر کرد و زردپوشان توانستند در ۱۵ دقیقه ابتدایی این نیمه یکی دو موقعیت نسبتا خطرناک روی دروازه حریف ایجاد کنند که در یکی از این صحنه‌ها نزدیک بود با اشتباه مدافع العین دروازه این تیم باز شود.

در ادامه بازی متعادل شد و توپ بیشتر در میانه زمین به گردش درآمد. البته العین هم روی یک ضربه ایستاگی به گل رسید، اما کمک داور آن را آفساید اعلام کرد.

این نیمه هم مثل نیمه اول موقعیت‌های زیادی نداشت و دو تیم در پایان به تساوی بدون گل رضایت دادند تا النصر و السد از گروه C. به مرحله حذفی صعود کنند.
شکست پرسپولیس برابر الدحیل با یک پنالتی مشکوک/توقف سپاهان مقابل العین
 
 
ترکیب سپاهان: پیام نیازمند، عزت‌الله پورقاز، رسول نویدکیا (مهدی کیانی از دقیقه ۷۲)، محسن الغسانی (ابوالفضل عکاشه از دقیقه ۸۱)، رضا میرزایی (دانیال اسماعیلی‌فر از دقیقه ۴۶)، محمد محبی، محمد کریمی، یاسین سلمانی (سروش رفیعی از دقیقه ۴۶)، محمد نژادمهدی، مهدی ترکمان (امید نورافکن از دقیقه ۵۷) و کی‌روش استنلی.

ترکیب العین: خالد عیسی، علی سعید البلوشی، اسماعیل احمد، سوکاسا شیوتانی، احمد برمان، ریان یسلم، اسلام‌خان باویرژان، بندر الاحبابی، سالم عبدالله، کایو کاندو و کودجو لابا.
 
آمار بازی سپاهان و العین امارات
 
دیدار دو تیم سپاهان و العین امارات با تساوی بدون گل به پایان رسید و سپاهانی‌ها از صعود به مرحله بعد بازماندند.
شکست پرسپولیس برابر الدحیل با یک پنالتی مشکوک/توقف سپاهان مقابل العین
 
 
تیم‌های فوتبال سپاهان و العین امارات در مسابقه‌ای از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم رفتند که این مسابقه با تساوی بدون گل به پایان رسید. سپاهان با این نتیجه ۴ امتیازی شد و با ایستادن در رده سوم جدول گروه D. از صعود به مرحله بعد باز ماند. آمار این مسابقه به شرح زیر است:

درصد مالکیت توپ

سپاهان ۵۲.۴ – العین امارات ۴۷.۶

کرنر

سپاهان ۷ – العین امارات ۲

پاس‌

سپاهان ۴۵۳– العین امارات ۴۱۶

شوت‌

سپاهان ۵– العین امارات ۴

شوت در چارچوب

سپاهان صفر– العین امارات ۱

تکل‌

سپاهان ۱۶– العین امارات ۱۲
 
حاشیه بازی
 
هافبک سپاهان بهترین بازیکن تقابل با العین شد

بهترین بازیکن مسابقه سپاهان ایران و العین امارات معرفی شد.
 
شکست پرسپولیس برابر الدحیل با یک پنالتی مشکوک/توقف سپاهان مقابل العین
 
 
تیم‌های سپاهان و العین در چارچوب دور برگشت مسابقات گروهی لیگ قهرمانان آسیا به تساوی بدون گل مقابل هم رضایت دادند.

در پایان این مسابقه محمد کریمی از تیم سپاهان به عنوان بهترین بازیکن زمین معرفی شد.
 
کریمی بهترین بازیکن دیدار سپاهان و العین شد

محمد کریمی به عنوان بهترین بازیکن دیدار سپاهان و العین امارات انتخاب شد.
شکست پرسپولیس برابر الدحیل با یک پنالتی مشکوک/توقف سپاهان مقابل العین
 
 

پس از پایان بازی دو تیم سپاهان و العین امارات با انتخاب کنفدراسیون فوتبال آسیا، محمد کریمی به عنوان بهترین بازیکن این دیدار انتخاب شد.

دیدار دو تیم سپاهان و العین با تساوی بدون گل به پایان رسید و سپاهانی‌ها با این نتیجه ۴ امتیازی شدند در رده سوم جدول گروه D. قرار گرفتند. به این ترتیب، سپاهان از صعود به مرحله بعد بازماند.
 
کارشناسی داوری سپاهان و العین

یک کارشناسی داوری درباره قضاوت داور بازی سپاهان و العین امارات معتقد است که گل مردود شده العین صحیح بود.
شکست پرسپولیس برابر الدحیل با یک پنالتی مشکوک/توقف سپاهان مقابل العین
 
 
جعفر خوشرو ، درباره عملکرد داور بازی سپاهان و العین امارات اظهار کرد: اصولاً تیم های داوری را از یک کشور انتخاب می کنند چرا که تیم داوری باید با هم هماهنگ باشند. فکر می کردیم ممکن است این انتخاب خلاقانه باشد اما تیم داوری در این بازی بسیار ضعیف عمل کرد. در دقیقه ۱۰ داور خطای کی روش را درون محوطه جریمه العین اعلام کرد اما هیچ اتفاقی رخ نداد که خود این بازیکن هم متعجب شده بود و اعتراض کرد. در دقیقه ۱۳ شماره ۲۵ العین یک خطای خطرناک انجام داد که جریمه شخصی داشت اما داور فقط خطا اعلام کرد.

او ادامه داد: دقیقه ۳۴ برعکس شد و همین خطا را بازیکن سپاهان انجام داد که باز هم داور فقط خطا گرفت. او در نیمه اول دوندگی خوبی داشت اما نوع جایگیری‌اش ضعیف تر از بقیه داورهای آسیایی بود. در نیمه دوم وضعیت بسیار بدتر شد. جایی که کمک داور دوم به اشتباه آفساید سپاهانی ها را گرفت. در ادامه گل العین هم کاملاً درست بود که آن را مردود اعلام کردند. داور بازی علاوه بر این که نتوانست قوانین را اجرا کند، در نتیجه بازی هم تاثیرگذار بود.

این کارشناس داوری با بیان این که در جایی از بازی خطای الغسانی بازیکن سپاهان را کمک داور دوم گرفت و اصلا خطایی رخ نداد، گفت: داور بازی هرچه در نیمه اول آمد مماشات کند و اخطار ندهد در نیمه دوم مجبور شد اخطار دهد. در نیمه دوم اداره بازی هم از دستش خارج شد. کمک داور اول و دوم هم اشتباهاتی داشتند و گل بازی هم به اشتباه مردود شد.

او در پایان گفت: تیم داوری این بازی بسیار ضعیف و در نتیجه بازی تاثیرگذار بود. مثل این که این داوران را از محلات آورده بودند و شاهکار کمیته داوران آسیا بود.
 
 

نظر شما