شناسهٔ خبر: 42797425 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

به مناسبت چهل سالگی دفاع مقدس؛

۲۰ ویژه برنامه هنری در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود 

یاسوج- ایرنا- رییس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: این نهاد فرهنگی به مناسبت چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس ۲۰ ویژه برنامه هنری و ادبی در استان اجرا می کند.  

صاحب‌خبر -

محمدشریف اسلامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بخش عمده ای از این ویژه برنامه ها با توجه به شرایط کرونایی  با محوریت فضای مجازی تدوین شده است.  

وی افزود: برخی از این ویژه برنامه ها شامل انتشار ۱۰ عنوان موشن گرافیک با مضمون معرفی شهدای کهگیلویه و بویراحمد، رونمایی از تابلوی پرتره سه شهید شاخص استان و انتشار موشن گرافیک عقیق مقاومت با موضوع زندگینامه شهید سردار قاسم سلیمانی است. 

رییس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: رونمایی از کتاب «از گدارتختی تا رمادیه» خاطرات عبدالصالح خاک نژاد از اسارتگاه های راق، انتشار موشن گرافیک عزاداری در اسارت با نگاهی به خاطرات آزادگان استان، رونمایی از یک قطعه موسیقی، برپایی نمایشگاه های مجازی عکس و پوستر، برگزاری مسابقه قصه گویی، برگزاری شب شعر مجازی، پخش کلیپ های خاطره گویی رزمندگان استان در فضای مجازی و انتشار کلیپ های شعر و عکس نوشته از دیگر ویژه برنامه ها خواهند یود. 

اسلامی عنوان کرد: پاسداشت ارزش های ناب دوران دفاع مقدس و ترویج روزافزون فرهنگ ایثار و شهادت جزو اصلی ترین رسالت های حوزه هنری کشور و کهگیلویه و بویراحمد است. 

وی ابراز داشت: این نهاد فرهنگی با کمک زبان و ابزار هنر درصدد تحقق هر چه مطلوب تر چنین امر مهمی است. 

اسلامی گفت: ملت ایران و مردم کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس با رشادت های مثال زدنی خود از مرزهای ایمان و شرف کشور  در مقابل دشمنان صیانت کردند. 

وی اظهار داشت: هنرمندان انقلابی و متعهد کهگیلویه و بویراحمد نیز با تولید آثار هنری فاخر ادامه دهنده این راه و مسیر هستند. 

اسلامی بدون اشاره به آمار، افزود: افزون بر ۶۰ درصد تولیدات و برنامه های هنری سالانه حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد به تبیین فرهنگ دفاع مقدس و ارزش های انقلاب اسلامی اختصاص دارد. 

کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس یک هزار و ۸۸۰ شهید، ۳۱۶ آزاده و افزون بر ۹ هزار جانباز تقدیم نظام و انقلاب کرده است. 

۳۱ شهریورماه تا ۶ مهرماه هر سال به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است. 

نظر شما