شناسهٔ خبر: 42797278 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

استاندار تهران:

با لغو دورکاری و طرح ترافیک، فاصله‌گذاری اجتماعی کاهش یافته است

استاندار تهران در مراسم بیست‌ودومین جشنواره شهید رجایی گفت: با حذف دورکاری و لغو طرح ترافیک، فاصله‌گذاری اجتماعی در این استان به 49 درصد کاهش یافته ‎است.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| استاندار تهران از کاهش فاصله‌گذاری اجتماعی با لغو دورکاری و طرح ترافیک خبر داد.

 

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران در مراسم بیست‌ودومین جشنواره شهید رجایی گفت: با حذف دورکاری و لغو طرح ترافیک فاصله‌گذاری اجتماعی در این استان به 49 درصد کاهش یافته ‎است.

 

وی ادامه داد: برای کاهش و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا حداکثر میزان اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی الزامی است.

 

وی ادامه داد: با تعطیلات ابتدای محرم و اوج‌گیری مسافرت‌ها اکنون شاهد تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در سراسر کشور و تهران هستیم.

 

استاندار تهران تاکید کرد: امسال در اربعین حسینی پیاده روی و راهپیمایی نداریم و حداکثر تاکید بر لزوم اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی اعمال خواهد شد.

 

محسنی بندپی تصریح کرد: روزانه یک میلیون سفر در مترو انجام می‌شود و 800 هزار مسافر با اتوبوس جابجا می‌شوند، در حالی که فاصله میان آنان بسیار ناچیز است، و در چنین شرایطی باید هم شاهد شیوع بیشتر بیماری کرونا باشیم.

 

وی ادامه داد: لغو طرح ترافیک و دورکاری یک‌سوم کارمندان فاصله گذاری اجتماعی را تا 70 درصد رسانده بود در حالی که با لغو آنها اکنون به رعایت فاصله‌گذاری 40 درصدی بازگشته‌ایم.

 

محسنی بندپی با بیان اینکه استان تهران با این وضعیت اشباع جمعیت، تراکم کاری بالاخره یک نوسازی در ساختار تشکیلاتی دستگاه‌های اجرایی و گاه برخی از فرمانداری‌ها نیاز دارد، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف جشنواره شهید رجایی، ارج گذاری و تکریم از خدمات صادقانه دستگاه‌های موظف در حوزه‌های مختلف است.

 

وی ادامه داد: هدف دوم از برگزاری جشنواره شهید رجایی، نهادینه سازی فرهنگ خدمت رسانی در میان همه کارکنان و دستگاه‌های مختلف است تا به این طریق بتوان تفاوتی میان دستگاه‌هایی که عملکرد بهتری در خدمت رسانی به مردم دارند، قائل شد. یکی دیگر از موضوعات پایش و رصد برنامه جامع نظام اداری است که بحث علمی روز است و سازمان اداری و استخدامی محورهای خوبی را طراحی کرده اند و باید به آن پایبند بود.

 

استاندار تهران تصریح کرد: در همین راستا اگر نگاهی به عملکرد دستگاه‌های دولتی و اجرایی در استان تهران داشته باشیم، متوجه می شویم که همه دستگاه‌ها در سطح ملی تلاش می کنند و این ظرفیت قانونی را دارند که خدمات صادقانه با نگاه ملی به مردم و شهروندان ارائه کنند.

 

محسنی بندپی تاکید کرد: در کنار تمامی این موفقیت‌ها و خدمات ارائه شده، باید اعلام کرد که امسال با تمام سختی‌های موجود به علت وجود شرایط کرونایی، هیچ خاموشی نداشتیم و علاوه بر حفظ اشتغال موجود، موفق به ارتقای نرخ بیکاری تا سطح 8.4 درصد شده ایم. امسال استان تهران در ارزیابی عملکرد مدیریت سیاسی رتبه نخست کشور را کسب کرد و در شاخص ارتقای فناوری، استفاده از دولت الکترونیک نسبت به انتخابات دوره قبل 27 پله صعود داشت و در شاخص‌های امنیتی و تولید امنیت برای فضای کسب و کار نیز حایز رتبه شده است.

 

وی با اشاره به اقدامات فرمانداران استان تهران خاطرنشان کرد: فرمانداران تهران امسال برای نخستین بار در کشور، با ابتکار خود و بهره گیری از ظرفیت‌های قانونی در کنار مدافعان سلامت حضور یافتند و 180 میلیارد تومان به دانشگاه‌های علوم پزشکی کمک کردند و این نشان می دهد که تمام مسئولان استان تهران، نگاه ویژه ای به بخش خدمات رسانی به مردم دارند.

 

استاندار تهران گفت: در کنار همه این اقدامات و دستاوردهای بسیار ارزشمندی که در استان شاهد آن بودیم، باز نیازمند این هستیم که خدمات را توسعه دهیم و ارتقا بخشیم تا رضایتمندی مردم را داشته باشیم موضوعی که مورد تاکید رئیس جمهوری نیز هست.

 

محسنی‌بندپی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: از همان بدو پیروزی انقلاب اسلامی ایران از فشار اقتصادی تحریم و توطئه‌های مختلف استکبار در امان نبود و امروز نیز این شرایط ادامه دارد و به آنچه که امروز به آن نیاز داریم، همین خدمات صادقانه، کسب اعتماد مردم و ارتقای سرمایه اجتماعی در جامعه است.

 

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور، واقعا توانسته ایم سرمایه اجتماعی را با کمک خدماتی که کادر درمانی ارائه کردند، ارتقا ببخشیم و این افتخاری برای نظام و کشور است که هیچ بیمار کرونایی صرف نظر از سن، جنس و تابعیت پشت درب‌های بیمارستان نمانده است. اگر این فشار به مدافعان سلامت و نیروهای متخصص درمانی و بهداشتی وارد شده است، برای این بود که هدف نهایی که همان خدمت به مردم است، محقق شود.

 

استاندار تهران اضافه کرد: اکنون نیز باید همچنان کمک‌های مومنانه را در بحث اقدامات تداوم دهیم و همدلی و وحدت و همبستگی در اوج اقدامات ما قرار داشته باشد. اگر در زمان انقلاب هر از چندگاهی ما با توطئه‌های دشمنان و استکبار جهانی مواجه بودیم، در شرایط کنونی، هر لحظه با این توطئه‌ها روبرو هستیم.

 

محسنی‌بندپی تصریح کرد: همه مردم دیدند که آمریکا با انزوای خود در شورای امنیت مواجه شد، اعلام کرد که به تنهایی قصد تحریم ایران را دارد در این شرایط ما باید به طور ویژه ای در اجرای برنامه‌ها تلاش کنیم.

 

وی اظهارداشت: فاصله خود را با مردم به حداقل برسانیم و هر خدمتی را که می تواند گشایششی را در ابعاد مختلف در زندگی مردم فراهم کند در اولویت قراردهیم. از هر نوع تفرقه پرهیز کنیم و اگر دستگاه‌هایی میان آنان اختلافی وجود دارد، می توانند از مسیر قانونی که مراجعه به استانداری است آن را برطرف سازند.

 

استاندار تهران خاطرنشان کرد: فرصتی که قانون بودجه سال 1399 به ما داده است، فروش اموال مازاد و مولدسازی این اموال است، در شرایط سخت ما باید کمک کنیم تا بتوانیم اعتبارات لازم را با این اقدام برای اجرای پروژه‌ها تامین سازیم و به این ترتیب شرایطی فراهم کنیم که مردم از ما راضی باشند.

 

منبع: ایلنا

نظر شما